7839
Sök

Någon som vet vet vart man kan lämna in volvos orginalstereo för bränd signaljord?

392 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Har troligtvis bränt signaljorden i HU. Drar jag en strömkabel från lågnivå kablarna till HU så låter det inget eller iaf mindre. Då är det signaljorden?

Är det ngn som vet vart man kan få sånt här fixat?

eller
Vad det är för märke i mjukvaran? stora stereon s40 -99. Tror det står siffrorna 805 när man drar ut HU.
Vart volvo lämnar in sina när för garantier osv..

Någon som bor i närheten av gbg som vet hur man löda ihop den igen?
All sorts hjälp är uppskattad!

Har hört mig för hos CDR i gbg som inte vill ta sig an volvos orginal, samt även hört med assist workshop i sisjön i gbg som måste veta vad det är för mjukvara i för att ens fundera på om de vill ta sig an den..

Tacksam för all hjälp..
Senast redigerat av striper (15 december 2009)

1 338 Inlägg
15 december 2009
Hmm undra om det var samma stereos som i V70 99?
Dubbeldin dock har jag ej modellbetäckningen här.
Men Har en liggande hemma som jag kan sälja för bud wink
Senast redigerat av mYGeL (15 december 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

4 824 Inlägg
15 december 2009
striper skrev:
Har troligtvis bränt signaljorden i HU. Drar jag en strömkabel från lågnivå kablarna till HU så låter det inget eller iaf mindre. Då är det signaljorden?

eller
Vad det är för märke i mjukvaran? stora stereon s40 -99. Tror det står siffrorna 805 när man drar ut HU.

Har hört mig för hos CDR i gbg som inte vill ta sig an volvos orginal, samt även hört med assist workshop i sisjön i gbg som måste veta vad det är för mjukvara i för att ens fundera på om de vill ta sig an den..

Tacksam för all hjälp..

? finns inte lågnivåutgång på nån volvo orginal stereo (av dom gamla modellerna iallafall) och vad menar du med det här "Drar jag en strömkabel från lågnivå kablarna till HU så låter det inget eller iaf mindre"?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

392 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
Hmm undra om det var samma stereos som i V70 99?
Dubbeldin dock har jag ej modellbetäckningen här.
Men Har en liggande hemma som jag kan sälja för bud wink

Vad e det för modell? Är det en sc 805?
Senast redigerat av striper (15 december 2009)

392 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Christian S skrev:
striper skrev:

eller

Tacksam för all hjälp..

? finns inte lågnivåutgång på nån volvo orginal stereo (av dom gamla modellerna iallafall) och vad menar du med det här "Drar jag en strömkabel från lågnivå kablarna till HU så låter det inget eller iaf mindre"?

Har en lågnivå adapter inkopplad. Jag menade att jag jordade lågnivåkabeln i HU ytterhölje och det blev bättre ljud. Därför antar jag att signaljorden är bränd..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 december 2009
Har du en riktig adapter eller en hög till lågnivåomvandlare?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

595 Inlägg
15 december 2009
Du kan få köpa min SC-901 smile

392 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:

Det är en lågnivåomvandlare smile

392 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
eacan skrev:

Orkar inte modda mer i bilen nu. Är ganska less på allt som har med modda o billjud att göra. Har stött på alla problem som man kan med denna bilen. Vill bara starta upp stereon och dra på med finlir.. sad

För den går inte rakt in eller?

595 Inlägg
15 december 2009
striper skrev:
eacan skrev:

Orkar inte modda mer i bilen nu. Är ganska less på allt som har med modda o billjud att göra. Har stött på alla problem som man kan med denna bilen. Vill bara starta upp stereon och dra på med finlir.. sad

För den går inte rakt in eller?

Jo det gör den. Exakt lika stor å lika dan som den du har.. enbart bättre! cd växlare på 3 skivor osv :-)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 december 2009
striper skrev:
ChriZtoffer skrev:

Då kan ju signaljorden i den vara bränd. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

392 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
striper skrev:
ChriZtoffer skrev:

Då kan ju signaljorden i den vara bränd. wink

Kan det vara så enkelt? ;O

Kan man testa den på ngt vis utan att behöva slänga ut 200kr bara fär att kontrollera? smile

Grymt skönt om det kan vara den..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 december 2009
Tjaaa, är inte säker men om du sätter en kabelstump mellan inkommande jord och hylsan på nån av dom utgående RCA kontakterna så borde det ju visa om det är den som är kass eller ej. Inkommande jord borde vara vänster eller höger -.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

392 Inlägg
17 december 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Tjaaa, är inte säker men om du sätter en kabelstump mellan inkommande jord och hylsan på nån av dom utgående RCA kontakterna så borde det ju visa om det är den som är kass eller ej. Inkommande jord borde vara vänster eller höger -.

Jag har jordat rca kablarna i HUs chassi och ljudet blir bättre. Det viner inte med motorvarven och sprakar inte.

Men blir lite fundersam över en sak. Vinandet är hela tiden konstant men om man har ljudet på hu på låg nivå så låter det okey men när man höjer volymen till ungefär normalt så börjar det slå och krassla i högtalarna..

Om signal jorden i HU är bränd borde det inte krassla och slå redan från början? Vill gärna vara så säker som möjligt på att det är Hu som felet ligger innan jag lämnar in den.

Sök