3249
Sök

Extrajobba som tidningsbud?

64 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Tänkte höra efter om någon har några erfarenheter av att jobba som tidningsbud?
Vad är det för lön, vilka tider ungefär osv... All information mottages.
Någon som testat att köra det samtidigt som ett vanligt 7 - 16 jobb?

Har ett heltidsjobb 7-16, men eftersom jag börjar bli lite sugen på att köpa hus, och räknar med lite extra utgifter så tänkte jag prova på att jobba lite extra innan det vanliga jobbet för att kunna spara ihop lite mer pengar.
Som jag förstått kör man oftast mellan kl. 03 - 06.
Kan bli kämpigt men borde ju fungera något halvår/år iaf.

Skickade in en ansökan imorse, så vi får se hur det går, är väl inte svårare än att man får säga upp sig om det tar livet av en. smile

Defloratör.
641 Inlägg
10 maj 2009
Jag jobbar själv som tidningsbud.
jag kör söndagar endast då jag delar ut dagens nyheter. dvs enbart en tidning att hålla reda på

Min pappa har jobbat som tidningsbud i 8 år då dom senaste 7 åren jobbade han mån-lör 03-06

så om du ska ha ett veckodistrikt kommer du få jobba även lördag morgon.

lönen är rätt hyffsad jag får ut lite drygt 3000kr per månad för 24timmar per månads arbete

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Muttley
10 maj 2009
Jag sökte faktiskt, men lönen var inte bra här, och jag fick bara ha cykelrundor, visst ingen fara, men bara några få timmar per natt anser jag inte vara värt för de där extra hundringarna. så jag gav upp de hoppet.

Defloratör.
641 Inlägg
10 maj 2009
tkd_rille skrev:
Jag sökte faktiskt, men lönen var inte bra här, och jag fick bara ha cykelrundor, visst ingen fara, men bara några få timmar per natt anser jag inte vara värt för de där extra hundringarna. så jag gav upp de hoppet.

hm konstigt. här när dom hade cykelbud så fick man på ett vanligt veckodistrikt mellan 3000-5000kr per månad beroende på lite olika saker

Muttley
10 maj 2009
nitrox skrev:
tkd_rille skrev:

hm konstigt. här när dom hade cykelbud så fick man på ett vanligt veckodistrikt mellan 3000-5000kr per månad beroende på lite olika saker

ja 5 tusen för att vara uppe alla de nätterna tyckte jag inte var värt när man har ett 7-4 jobb.smile

213 Inlägg
10 maj 2009
jag har jobbat som tidnings bud nu i snart 4 månader. om du har ett 7-16 jobb så är de inget att rekommendera att börja som tidnings bud. oerhört dålig lön för att vara uppe mitt i natten 6 dagar i veckan är mitt tycker. men va fasen nått måste man ju leva på i dessa tider iofs

Defloratör.
641 Inlägg
10 maj 2009
själv har man ju ett bildistrikt. väldigt lite spring i trappor mycket sladda med postibili:P

87 Inlägg
10 maj 2009
jobbade som tidningsbud ett år och ett 7-16.30 jobb va ganska trött på det i slutet
och man får ju räkna bort lite pengar på lönen eftersom det går åt bensin

man får se till att skatta mer så man inte får restskatt som jag fick på 25.000 kr
Senast redigerat av Lucifer85 (10 maj 2009)

64 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Kan tänka mig att man blir ganska trött och sliten, men inget jag tänkt köra med för alltid, utan tänkte mer försöka stå ut ett halvår eller år, för att spara ihop en liten buffert till husköp. Brukar alltid gå lättare om man har nånting som motiverar en smile

Som jag har förstått så är det mest utkörning med bil som gäller häromkring.

Hur mycket är det man får tjäna för att inte kliva upp en skattenivå eller vad det heter?

Alla som jag vet som kört tidningar häromkring har kört med företagets bil.
Det förekommer alltså att man kör med sin egen? Och stå för bensinen?
Då går man väl fan jämt upp men lönen. :S
Senast redigerat av blomdavid (10 maj 2009)

Opeth
77 Inlägg
10 maj 2009
Det är inte värt det. Jobbar extra som tidningsbud på helgerna och har ett heltidsjobb också. Fruktansvärt jobbigt.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.

49 Inlägg
10 maj 2009
jobbar som tidningsbud sen 3 år tebax får ut ca 10 i månaden för 3timmars arbete om dan o resten av dan ledigt:)

7 100 Inlägg
10 maj 2009
jag jobbade tillfälligt i 2 veckor,började kl 02.00,och ja hadde inga speciela tider,utan när jag var klar så åkte ja hem,men de tog 3 timmar,men de var jämt försenat,började jobba kl 7 en gång tongue
men iaf,på dom 2 veckorna så fick ja 8tusen,vilket ja tyckte va bra big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

fotointresserad
2 307 Inlägg
11 maj 2009
bmx skrev:
jag jobbade tillfälligt i 2 veckor,började kl 02.00,och ja hadde inga speciela tider,utan när jag var klar så åkte ja hem,men de tog 3 timmar,men de var jämt försenat,började jobba kl 7 en gång tongue
men iaf,på dom 2 veckorna så fick ja 8tusen,vilket ja tyckte va bra big_smile

Vart hittar man sånna jobb?

213 Inlägg
11 maj 2009
ff1984 skrev:
jobbar som tidningsbud sen 3 år tebax får ut ca 10 i månaden för 3timmars arbete om dan o resten av dan ledigt:)

oerhört bra distrikt, här får man ut mellan 6-7lök om man har tur

49 Inlägg
16 december 2009
Xaben skrev:
ff1984 skrev:

oerhört bra distrikt, här får man ut mellan 6-7lök om man har tur

japp men nu har ja fått extra körning så nu får ja ut runt 14=D

Sanizz
17 december 2009
En dum fråga!
Hur söker man dessa jobb då? är det bara att knalla in på posten eller ansöker man via deras hemsida?

213 Inlägg
17 december 2009
Sanizz skrev:
En dum fråga!
Hur söker man dessa jobb då? är det bara att knalla in på posten eller ansöker man via deras hemsida?

ingen dum fråga alls.
för det är lite hokus pokus med dessa jobb. det är ofta inte posten som du jobbat åt. utan din tidningen själv.

ett tips är att gå ner till någon tidning å fråga bara var/vem man kan prata med

blacken
17 december 2009
Xaben skrev:
Sanizz skrev:
En dum fråga!

ingen dum fråga alls.
för det är lite hokus pokus med dessa jobb. det är ofta inte posten som du jobbat åt. utan din tidningen själv.

ett tips är att gå ner till någon tidning å fråga bara var/vem man kan prata med

eller Pressens morgontjänst, eller blada in på en filial och surra med övermuppen där..

Defloratör.
641 Inlägg
17 december 2009
Sanizz skrev:
En dum fråga!

Tidningstjänst Värnamo
Öppettider:
Mån-Fre: 08.00-16.00
Tel: 0370-692790

du kan ju kolla med dom tongue

Sanizz
18 december 2009
Åh tack så mycket för hjälpen grabbar smile

Sök