4876
Sök

Är det lagligt utan intsrumentpanel i bilen??

Hjultomte
1 500 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Som topic lyder så när ja fixa o trixa utan resultat o få värme i bilen så drog jag ut på endrift runda i snön utan instrumentpanel o jag trivdes med hur mycket mer plats där blev i bilen tongue

Så kan någon vänlig själ svara på min lilla fråga? smile

Mvh TooS
Senast redigerat av TooS (19 december 2009)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
20 december 2009
kan inte tänka mig att du får åka utan, men så länge du har någonstans att sätta mätarhus och så det inte är några vassa farliga saker man kan skada sig på så kan jag inte tänka att det skulle gnällas, å då kan du ju göra den ganska liten!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

925 Inlägg
20 december 2009
tyvärr

Feel The Difference

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
20 december 2009
Jo varför inte.

Man kan ju bygga amatörbyggt utan iaf det vet jag. Du måste dock ha defroster å hastighetsmätare.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Hjultomte
1 500 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Alla knappar ska sättas dit men på små roliga vis istället för stort o klumpigt smile O defroster?? på vad?? :S

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
20 december 2009
Framrutan kanske

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

12 086 Inlägg
20 december 2009
Du får köra utan instrumentpanel, bara du har en hastighetsmätare. Jag tror dessutom den måste va original, vet att GPS inte duger.

RMR-Crew
478 Inlägg
20 december 2009
JapMax skrev:
Du får köra utan instrumentpanel, bara du har en hastighetsmätare. Jag tror dessutom den måste va original, vet att GPS inte duger.

Men cykeldator är ok, vem en som besiktigar med det.

Edit ; det är ok på bes iaf.
Senast redigerat av kawiZz (20 december 2009)

4 001 Inlägg
20 december 2009
JapMax skrev:

cykeldator är ok, GPS duger inte.
Instrumentpanel ska finnas kvar med original stoppning/utformning då den är en del av krockskyddet

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sir
291 Inlägg
20 december 2009
Dom varningslampor som du hade innan måste finnas. Hade fordonet inga alls (amatörbyggt) så måste det finnas vissa varningslampor iaf som ska kunna varna om nått händer med typ bromssystem, laddning, helljus och liknande. Sen måste det finnas en hastighetsmätare och GPS gills inte.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
20 december 2009
Varför inte?
Så länge du har alla instrument å skit du måste ha, och det inte finns nå vassa kanter eller liknande så bodre det väl ändå va grönt..?

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 december 2009
JaggaChafen skrev:
Framrutan kanske

Det är väl inget måste med defroster på vindrutan? yikes Eller är det såna regler för amatörbyggt fordon?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Hjultomte
1 500 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Framrutan kanske

Skulle bara kolla wink hade varit jättekul med min skithumor om du hade sagt bakrutan men ja big_smile Alla knappar mm ska komma dit för använder dom lite då o då men det ska bli lite roligare kommer även använda original mätare.

Men så ni säger alltså att det e en omreg för att ja ska  lyckas?? tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 december 2009
te_wik skrev:
JaggaChafen skrev:
Framrutan kanske

Det är väl inget måste med defroster på vindrutan? yikes Eller är det såna regler för amatörbyggt fordon?

Mvh Tommy

Tror faktiskt jag läst det i Gasoline så det kan nog stämma....
Senast redigerat av TenZer (20 december 2009)

Rock'n Roll

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
20 december 2009
TooS skrev:
JaggaChafen skrev:
Framrutan kanske

Skulle bara kolla wink hade varit jättekul med min skithumor om du hade sagt bakrutan men ja big_smile Alla knappar mm ska komma dit för använder dom lite då o då men det ska bli lite roligare kommer även använda original mätare.

Men så ni säger alltså att det e en omreg för att ja ska  lyckas?? tongue

Ring eller åk till bilprovningen och prata med dom så får du ju svart på vitt vad som gäller.

Sök