4907
Sök

HJÄLP MED SKOTER snabba ryck

1 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Hej .
nu är det s¨å att jag ska köpa min första skoter och har ingen aning om vilken
jag vill ha en skoter som går bra och som man inte behöver mecka nån tick men typ
ska ha skotern mest till at leka med på sjöar .

det jag har kollat på är : ski doo mxz 600 , lynz enduro 600 och polaris edge 600
MEn nu var det så att jag har hittat en edge 700 http://www.blocket.se/dalarna/Polaris_E … =6&w=1
och då tänkte jag att den kanske är för mycke med 700 och borde ha 600 eller?
eftersom jag bara är 15 år

kom med tips och tyck:D
//albin

434 Inlägg
21 december 2009
Om det är din första skoter kanske du inte är så erfaren? Så tror en 500-600 skulle passa bra till dig. Och jag själv har kört väldigt mkt ski doo mxz 600 och tycker dom går riktigt bra faktiskt

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Fd Bannad
657 Inlägg
21 december 2009
albiin skrev:
Hej .
nu är det s¨å att jag ska köpa min första skoter och har ingen aning om vilken
jag vill ha en skoter som går bra och som man inte behöver mecka nån tick men typ
ska ha skotern mest till at leka med på sjöar .

det jag har kollat på är : ski doo mxz 600 , lynz enduro 600 och polaris edge 600
MEn nu var det så att jag har hittat en edge 700 http://www.blocket.se/dalarna/Polaris_E … =6&w=1
och då tänkte jag att den kanske är för mycke med 700 och borde ha 600 eller?
eftersom jag bara är 15 år

kom med tips och tyck:D
//albin

Man kan aldrig ha för mycket effekt, bara att reglera med gashandtaget ju. Kan ju även säga att Edge 700an inte direkt är en "kanon" med effekt. Fattar dock inte varför du snöat in dig på dessa modeller, F6an saknas ju,lillebror till kungen av snöskotrarna, och definitivt diktator över dem där 3.

Har kört Edgen och Lynxen, och av dem kan jag ju säga att jag gillade lynxen bäst(dock en 700 jag körde). Bra ryt i motorn, snygg, hård och fin i boggien och en fin körställning. Polarisen är lite mjuk, och kan tänka mig att SkiDoon är likadan. Föredrar dock F-Chassiet framför alla dem där, framför Rev Chassiet också.

Märkesbög

Sök