6585
Sök

grund matta i bilen

StylingFreak
220 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
den mattan som ligger som grund i bilen.
asså den som täcker hela golvet i bilen.
finns det någon typ av typ färgsprey som man kan använda för att få den svart?
enklare än att lägga om hela

styling or tuning?

SSS -12
3 217 Inlägg
12 september 2006
sk8kungenapa skrev:
den mattan som ligger som grund i bilen.
asså den som täcker hela golvet i bilen.
finns det någon typ av typ färgsprey som man kan använda för att få den svart?
enklare än att lägga om hela

I ärlighetens namn så är det nog lättare att lägga om hela, har planerat in en liknande aktion i höst. Annars kan du ju faktiskt ligga och knåda in textiltvätt i hela mattan... Allt beror ju på vilken färg som mattan ursprungligen har!

Men jag hade bytt ut den, kan verkligen inte gå på mer än en dag eller två! Då arbetar du sakta...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
12 september 2006
tror inte du kan spraya den, den kommer bil stel och taskig. däremot så kanske man skulle kunna, precis som fuckface säger, skrubba in textilfärgning. se bara till att ha varmt vatten och skydda övrig interiör så bilr det nog bra!

man lever bara en gång så lev väl!

SSS -12
3 217 Inlägg
12 september 2006
Om det finns någon textilfärgning vet jag inte, självklart finns ju ämnen som färgar av sig, men det är ett ordentligt risktagande.  Det enda rätta är att faktiskt tvätta den ordentligt, om det nu är ursprungsfärgen du vill ha tillbaka, annars står jag fast vid att du river ut interiören och monterar in en ny matta, brukar inte vara mycket mer än listerna på B-stolpe och sätena som ska rivas ut... Förmodligen panelen ovanför kardantunneln (den som majoriteten bilar har i mitten).

Jag tycker att du ska satsa på en ny matta, finns faktiskt en större chans att du blir mer nöjd om du gör så!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 september 2006
Textilfärg fäster inte på syntetmatrial....så om du nu inte råka ha en matta av bomull så är det en mindre bra idé..... Så det absolut enklaste med bäst resultat är nog allt att byta mattan mot en ny!smile Lycka till!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Sök