4702
Sök

Dator fel Error E1242

254 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Hej!

kommer nog få en massa kommentarer för detta inlägg men har försökt posta på andra forum men de är bara skit så tänkte fråga här då det finns en del dator kunniga här på gorg...

skulle spela ett spel idag som jag aldrig har spelat... kan säga att jag har inte direkt spelat något på datorn sedan omformateringen, får error E1242 och det är error

E1242 is issued when the D3D device can be opened, but a video device is not available for the given resolution. The engine tries some lower and higher resolutions before giving up. A possible reason could be that an extremely high nexus setting consumed all the virtual memory. So keep the nexus well below 200 MB.

men fattar inte hur jag ska kunna ändra (nexusen) eller nåt sånt om det är nu det man ska göra

https://www1.garaget.org/gallery/archive/128566/825262_g37bux.jpg

1 079 Inlägg
26 december 2009
Vad är det för spel för det första?
Vad har du för datorspec, grafikkort, minne, operativsystem.

Första tanken är att du inte installerat directX, fel drivrutiner till grafikkortet eller helt enkelt inte har ett grafikkort lämpligt för spel. Kan också vara så att du försöker köra något äldre spel som inte har stöd för den upplösning du kör (kanske du har en widescreenupplösning).

Jag skulle iaf börjat med att ladda ner och installera senaste drivrutinerna till ditt grafikkort, har du "formaterat om" kanske du behöver nya chipsetdrivare också. Installera även directX och patcha upp datorn via windowsupdate.

Bara spekulerar med den info du gett.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

254 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
spelet är Digger simulater 2009

dator specen ska inte var några fel på

kör på XP och har ett grafikkort på 500nåt mb och minnet är heller inget fel på har några 100gb kvar:P

är inte haj på dator så direkt när det gäller hårdvaran i datorn.. men har bytat grafikkort sen långtillbaka och vet inte direkt vad det heter, med det är ATI som har gjort det och det är rött och tror det heter något med FIRE.. datorn är en Dell dimension 9150
får ta ner lite driv rutiner så ser jag

254 Inlägg
26 december 2009
Trådstartare
Det funkar nu tack laddade ner drivrutiner till grafikkortet

1 079 Inlägg
26 december 2009
Dansken_fire skrev:
Det funkar nu tack laddade ner drivrutiner till grafikkortet

Ok kanon

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Sök