Vvilken turbo (m20b25)

GB_
23 december 2009 · 51 Inlägg

jag funderar på att bygga en turbo motor av en m20b25 motor. jag siktar på ca 400-500 hk. någon som har ett förslag på en passande turbo. vill ha ett aggraget med bra respons så man slipper stå och ladda i 10 min:) nån som har ett bra förslag

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
23 december 2009 · 3 180 Inlägg

lastbilsagg eller kullagrad raceturbo? vad får det kosta?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
GB_
23 december 2009 · 51 Inlägg

inte allt för mycket max 10000


jag har fått ett tips om PT sc61. nån som vet nått om det agget

Senast redigerat av GB_ (23 december 2009)

Snitch Ointresserad.
23 december 2009 · 936 Inlägg

GB_ skrev:
inte allt för mycket max 10000


jag har fått ett tips om PT sc61. nån som vet nått om det agget

Kan ju undra vem som tipsade om det...

Bra aggregat. Tål fett med laddtryck. Funkar fint på små motorer, som din t.ex. Du kan dock få ett lika bra aggregat för hälften av pengarna.

Handla!

Teabag appreciation club.
Iam2fast4U
23 december 2009 · 1 534 Inlägg

jag har en holset hx50 till salu om du är intresserad

BMW E34 "538" (1990)
GB_
23 december 2009 · 51 Inlägg

Snitch: vad finns det för andra aggregat till halva priset?

Iam2fast4U:jag är inte intresera för tillfället. men tack för att du fråga smile hur tycker du att aggregatet fungerar?

dannnej
24 december 2009 · 761 Inlägg

Sent ladd beror sällan på aggregatet, utan att allt annat är felbyggt.

Dock är ett litet aggregat mer förlåtande så om inte allt annat är optimrat så fungerar det ändå.
Jag tycker visserligen att det är att göra det för enkelt för sig.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Snitch Ointresserad.
27 december 2009 · 936 Inlägg

dannnej skrev:
Sent ladd beror sällan på aggregatet, utan att allt annat är felbyggt.

Dock är ett litet aggregat mer förlåtande så om inte allt annat är optimrat så fungerar det ändå.
Jag tycker visserligen att det är att göra det för enkelt för sig.

För det "mesta" så handlar sent laddtryck om just, avgassidan. Eventuellt en kam men jag menar... hallå. Avgashus, avgassystem och grenrör.

Jadu TS. Vad är du ute efter? spark i röven eller dieselkaraktär?

Tidigt laddtryck (dieselkaraktär) så ska du ju ha en "liten" turbo.. Hästspark så är det ju tvärtom.

Hästsparken ger 200% mer nöje enligt mig, men alla är vi olika smile

Teabag appreciation club.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang