ZonaX skrev:
Vad ska du spela? Tänk på att skärmen e rätt liten. (eller så är jag bortskämd för att jag sitter bakom 21" widescreen

)
Större skärmar kräver högre upplösning för att det inte ska se för jävligt ut. Och det kräver vassare grejor så klart, att kompromissa ner spelupplösningen och inte utnyttja skärmen ser ännu jävligare ut.
Tänk på att spelen ska orka köras på skärmens högsta upplösning.
Helt klart snyggare att köra tex 1366x768 på 13.3" än att köra 1280x800/768 på en 15.4"
Sen kan det vara trevligt med 21" att spela på men allt under 1920x1080 ser skit ut då och det kräver sin dator.
Då sitter jag hellre med mindre skärm med lite mindre upplösning men kan utnyttja maxupplösningen.
För att hålla sig till ämnet så kan jag inte rekommendera den datorn.
Sån slimmad dator där man plockar bort dvd-spelare och snålar in på allt utrymme och kylningsmöjligheter ska man inte sätta en Athlon Neo X2 om man inte riktar in sig till älgjägare som behöver underhållning och mobil handvärmare i oktoberkylan.
Edit: Noterade först nu att det var en HP. HP har ALDRIG gjort en vettig lösning på värmen. En snabb googling bevisade mina teorier och även denna modellserie verkar ha bekymmer.
Men den var rätt billig

Senast redigerat av Martin 9-3 (28 december 2009)
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg