Skumt elfel AUDI A4 -01

bosabengt
20 december 2009 · 2 035 Inlägg

hej!

Felet började med att blinkersarna inte blinkar när man låser upp.

Sen så vill man ju ha det så att när man öppnar dörren så ska det tända men det släcks aldrig i bilen så den får jag ha på 0 eller 1.

när man kör sen så blinkar larmdioden i dörren hela tiden vilket den inte gjort innan.

vad är det som kan vara för fel? kan man kolla något??
,
mvh!

Biljudsveteran sen 1984!
Funkiee Saab älskare!
20 december 2009 · 4 597 Inlägg

kanske fel i larmenheten, eller så kanske den indikerar på att något inte är stängt, ex huv, dörr, bagagelucka. Åk till audi så kan de nog läsa ut felkoden smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
bosabengt
20 december 2009 · 2 035 Inlägg

Funkiee skrev:
kanske fel i larmenheten, eller så kanske den indikerar på att något inte är stängt, ex huv, dörr, bagagelucka. Åk till audi så kan de nog läsa ut felkoden smile

Men hmmm vad jag vet så är det inget larm på bilen. eller finns det?? är det kanske standard?? trodde att det bara fanns startspärr, kanske det som strular.

Biljudsveteran sen 1984!
bosabengt
21 december 2009 · 2 035 Inlägg

Någon med audi kunskap här??

Biljudsveteran sen 1984!
bosabengt
23 december 2009 · 2 035 Inlägg

Är det någon som vet vad det kan vara för fel? elle rnågon som vart med om samma problem??

Biljudsveteran sen 1984!
Goffen Administratör
23 december 2009 · 2 974 Inlägg

Troligen en låskista i dörren eller en kabel som gett upp. Kan skava i leden vid gånggärnen kolla där alt

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
hellrejjser Bingolotto elller !
23 december 2009 · 79 Inlägg

Som Funkiee sa, blinkar larmdioden indikerar den säkert på att en dörrkontakt inte funkar riktigt som den ska.... Därför lyser innerbelysningen hela tiden och larmet funkar antagligen inte som det ska heller...

Så kolla dörrkontakterna är det enda jag kan komma på...

bosabengt
26 december 2009 · 2 035 Inlägg

hellrejjser skrev:
Som Funkiee sa, blinkar larmdioden indikerar den säkert på att en dörrkontakt inte funkar riktigt som den ska.... Därför lyser innerbelysningen hela tiden och larmet funkar antagligen inte som det ska heller...

Så kolla dörrkontakterna är det enda jag kan komma på...

ja det är ett skumt fel asså. Visst är det lättast att åka till audi verkstad/mekonomen

men kan man luska lite själv är det ju bra.

Ska kolla dörrkontakterna å kanske rycka bort dörrsidan.

Men om en dörr öppnas så syns det ju en liten bil i instrumentpanelen. men den är ju inte tänd när jag kör.
då borde ju dörrkontakten vara ok eller????

Biljudsveteran sen 1984!
bosabengt
29 december 2009 · 2 035 Inlägg

hittar ingen dörrkontakt någonstans på dörren eller där vid gångjärnen??

Biljudsveteran sen 1984!
hellrejjser Bingolotto elller !
29 december 2009 · 79 Inlägg

Sitter det ingen dörrkontakt i nedre A-stolpen eller nånstans i B-stolpen så är det väl ihopbyggt med själva låskistan som nån skrev tidigare.. Men det är ändå skumt att dörrindikeringslampan i instrumentpanelen inte indikerar nåt fel då..
Ta en kik på NordicAudi i deras forum och försök snoka rätt på ett schema så ser du ju direkt hur det är kopplat och vad som kan vara fel...


http://www.nordicaudi.com/forum/forum_index.htm

Edit: länk funkade inte så bra...

Senast redigerat av hellrejjser (29 december 2009)

bosabengt
30 december 2009 · 2 035 Inlägg

hellrejjser skrev:
Sitter det ingen dörrkontakt i nedre A-stolpen eller nånstans i B-stolpen så är det väl ihopbyggt med själva låskistan som nån skrev tidigare.. Men det är ändå skumt att dörrindikeringslampan i instrumentpanelen inte indikerar nåt fel då..
Ta en kik på NordicAudi i deras forum och försök snoka rätt på ett schema så ser du ju direkt hur det är kopplat och vad som kan vara fel...


http://www.nordicaudi.com/forum/forum_index.htm

Edit: länk funkade inte så bra...

Nej jag har inte sett någon dörrkontakt. Så det är väl som du säger att det är inbyggt.

Ja jag kan ju skumma lite där inne på nordic audi.  får se om man hittar nåt.

Biljudsveteran sen 1984!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang