3387
Sök

Lite frågor angående inkoppling av Fjärrstyrt C-lås ! !

BMW entusiast
579 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Hej!

Jo det är så här att jag vill montera fjärrstyrt C-lås på min Audi A3 -98 (3 dörrars) som redan har "vanligt" C-lås.
Som jag har fått höra så behöver jag då bara skaffa fjärrstyrning till mitt befintliga C-lås, alltså behöver jag inte nya motorer m.m.
Hittade det här kittet på danmobility.se: http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1296021163

Skulle gärna vilja veta hur man kopplar in det här innan jag beställer hem något bara.
Fick en snabb förklaring att man bara kopplar in själva styrboxen på ström & jord och sen drar kablar från styrboxen till befintligt C-lås i dörrar och bagageluckan. När man trycker in någon knapp på dosan reagerar styrboxen och skickar signal till C-lås motorerna som då låser upp bilen tongue
Men skulle gärna vilja få en lite mer detaljerad beskrivning och få veta om jag har missat någonting!

Det jag undrar mest över egentligen är hur jag gör så att blinkersena blinkar till när jag låser eller låser upp bilen, gärna så att man ser skillnad på om man låst eller låst upp bilen så att man slipper springa fram och tillbaka och undra om man har låst bilen eller inte hehe wink
Går det att göra med det här kittet eller finns det något annat kit där ni vet att detta går att göra med?

Undrar om någon vet om det är godkänt hos försäkringsbolag att installera sånt här? Om man skulle få inbrott eller bilen skulle bli stulen dvs?
Ja det var nog allt jag kunde komma på, så ös på med svar nu big_smile

Mvh dfine

446 Inlägg
31 december 2009
allt du behöver göra för att kunna fjärrstyra befintligt centrallås är att koppla in dig på "lås upp och lås"-signalkablarna vid styrenheten för centrallås. vet inte hur just den sats du funderade på fungerar, men på vissa finns en styrutgång för varningsblinkersreläet. ex blinka en gång för lås och två för lås upp.

det du behöver för att hitta rätt kablar är endera ett elschema eller en testlampa alternativt multimeter smile

BMW entusiast
579 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Ja men då var jag alltså inte helt fel ute tongue
Du råkar inte veta vart styrenheten för C-låset sitter kanske? Ska dra ett mail till danmobility nu och fråga om det går att koppla in sig på varningsblinkersreläet med det här kittet innan jag beställer något.

Ja multimeter finns redan, väntar på elschema bara wink

Sök