2636
Sök

Hur mkt kan man med o ta betalt ?

2 652 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Grannen frågade om jag kunde hjälpa honom med bilen o givetvis säger man ja innan han ens sagt vad felet är .

de som ska göras är .

byta spindelleder båda sidor
packning mellan grenrör\turbo samt packning mellan grenrör\topp
oljebyte
ventilkåpspackning
samt en halvsats avgassystem .
Och en översyn innan besiktning så allt som är halvtaskigt ska bytas .

Det handlar om en volvo 940 turbo .

vad ska man ta för detta ? jag vill inte vara den som tar för mkt men samtidigt så ska man ju få någonting för jobbet.

prisförslag ?
Senast redigerat av precision (14 september 2006)

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
14 september 2006
Hmm, den va ju svår.. Kör timpenning på typ 70 spänn i timmen eller så *o-vitt*

2 652 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
ja det kommer ju ta ett par timmar säkerligen .

svårt som fan o säga pris när de är en granne man ska hjälpa .

är ju så pinsamt o säga vad man ska ha sen när man e klar :S

SSS -12
3 217 Inlägg
14 september 2006
Jag har själv enormt svårt att säga vad man ska ha för det... Om du är låginkomst tagare/studerande så kan du ju ta en tusing...

Tjänar man mycket så kan man ju nöja sig med 300 - 500 kr och en god middag! smile

Jag anser att man inte ska ta betalt för folk i sin närhet som man själv skulle behöva ta hjälp av på lite sikt... What goes around, comes around - Ett svart uttryck!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 652 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Jag har själv enormt svårt att säga vad man ska ha för det... Om du är låginkomst tagare/studerande så kan du ju ta en tusing...

Tjänar man mycket så kan man ju nöja sig med 300 - 500 kr och en god middag! smile

Jag anser att man inte ska ta betalt för folk i sin närhet som man själv skulle behöva ta hjälp av på lite sikt... What goes around, comes around - Ett svart uttryck!

jag tänker likadant .

jag jobbar o har en normal lön på mellan 13-14 ibland mer . ibland mindre .

Är inte ute efter att ta mkt betalat ifrån honom eftersom han är där när jag behöver något .
förra gången bytte jag olja i hans saab 95 o fick 500kr + ett flak öl . smile

han sa att de blir ett flak denne gång också sen får jag säga vad jag vill ha för arbetet .

vad tror ni om 400kr + flaket som Alltid ingår enligt honom smile ?

det blir väl inte för mkt?

1 854 Inlägg
14 september 2006
1000 minst, tänk på hur länge det kommer att ta.. och det är väl inte din polare direkt..

467 Inlägg
14 september 2006
d beror ju helt på eran relation...men 400 spänn låter väldigt billigt... men om du fick 500 spänn för ett oljebyte är det ju bara att göra jobbet o vänta o se vad du får..förmodligen får du bra betalt. Han blir bara glad o slippa plus att han vet att du har dåligt med stålar. Han ger nog bra me pröjs...Bara o vänta o se

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
14 september 2006
Klart att du ska ta mer än 400 spänn..!! Tänk redan me grenrörs å turbopackningen samt vetilkåpspackningen..redan dem skulle jag ta 400 för..!! 1000 bagare låter rimligare..
Senast redigerat av Lada Tuning (14 september 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

555 Inlägg
14 september 2006
låter svårt som du ska göra, men inte för jag kan mecka.. men jag hade nog gett en tusenlapp för det... han kunde fått oljebytet för samma pris ute i verkstad.. så han är ganska generös...

samtidigt ska man inte vara för greedy, jag har hjälpt många med deras datorer och de har velat ge mig 500spänn varje gång men jag har tackat nej till allt för jag hjälper inte folk för pengar

känns surt om du måste kunna stå för om det går fel senare och det hade jag inte orkat med så  det blir mer strul så känns det taskigt att ta betalt..

Sök