6518
Sök

Volvo 850 -93 inget ljud i högtalarna?

58 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
tjenare allihopa, tänkte kolla om de var någon som hade nått tips på vad som är fel!

jag har monterat in en ny stereo i min 850 och nu efter bytet så funkar bara 2 av högtalarna, de är dem som sitter i instrumentpanelen.

När jag monterade stereon så blev ja tvungen att använda mig utav en adaptor kabel, som man kopplade in i bilens kontakt och den andra änden i stereon, min stora fundering är vart den 3:dje kontakten ska sitta, ganska svårt att förklara men hoppas någon förstår!

om de är någon som fattar och vet vart den kontakten ska sitta så får den/dem jäkligt gärna förklara ganska noga vart de är.

58 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Jag har fått höra av vissa att den där 3:dje kontakten ska till nått orginal slutsteg, men de är andra som säger att -93 inte har de slutsteget. Den lilla informationen kanske hjälpte för att förklara hur den adaptor kabeln ser ut....

560 Inlägg
24 december 2009
Har du en T modell så har du steg i bilen.

Du hittar då steget under rattkåpan (Plasten under ratten).

Det går att koppla in dig där istället.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

58 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Okey, nej ja har en GLE, men vad gör ja för att få igång dem andra högtalarna då?

58 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Kan nån svara på om de ändå sittter en kontakt Jä**l nere vid rattstången, för jag har hittat en kontakt som ser likadan ut som den som kommer från stereon men är inte säker på om de är den?

skulle bli jätte glad om nån kunde hjälpa mig med detta?

Sök