6438
Sök

Billjudsproblem. Hur kopplas de här?

2 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hejsan.

Har tok problem, tackvare stället jag köpte en baslåda ifrån, inte hade den jag ville ha så skickade de en annan istället i samma prisklass. Klagar inte. Fick en Kicker DC12 istället. Men denna låda har nu stått i ca 1,5 månad sedan jag fick hem den och idag kom jag på att nu ska jag koppa in den.

De var ju lättare sagt än gjort... mad

Baslådan har 2x12"s basar. Men har bara en kabelutgång på lådan?? på 4 Ohm. Hur kopplas detta in i slutsteget Pioneer PRS-D410 som jag har? Är ett fykanals steg. Belv liksom helt ställd. Enligt "manualen" som var med, så hade de de en enkel bild på ett steg (deras egna) och plus till plus minus till minus. Nähä... Men stog ingen stanns om hur många kanaler de hade eller hur mkt de steget de kopplat in de på låg på.

Och papprena till mitt lsutsten (finns på http://docs.pioneer.eu/Manuals/PRS_D410 … NF_manual/) så står de inget om hur jag löser detta problem med 4 Ohm på en kabel in i steget.

Hur gör jag? Har pratat med tjejkompis pojkvän som byggt en hel del ljud. Men han funderar också just nu på de här. Vill ju ha bas i bilen nu. Varit utan över 1 år nu ju.

Tacksam för all hjälp.

16 197 Inlägg
3 januari 2010
säker på att de e 4ohm på terminalen??

har du ett 4 kanals så kan du ju bara använda 2 av dessa till lådan isf... förslagsvis "rear"... å kör de i bryggat läge-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Mmm. Står så iaf på lådan och i manualen. Så ganska iaf... Finns bara utag som sagt för 1st högtalare på lådan, och står 4 på den röda fastsättningen, och Ohm på den svarta fastsättningen.

Okej. Vart liksom osäker på om de funkar just genom att lådan är på 4 Ohm. Var ju helt inställt på koppla in 2 omgångar kabblar från lådan till steget. Tack för hjälpen. Ut i snön och testar nu ja. Tack igen.

Sök