6439
Sök

Batteriet blir urladdat

3 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
För några dagar sen kopplade jag in en ny stereo, baslåda samt ett slutsteg till. Nu efter någon dag så är batteriet HELT urladdat! Jag fick hjälp av en vän som hjälpa mig starta med startkablar och så fick jag köra runt med den ett tag för att ladda upp. Startade bilen strax efteråt, den startade felfritt. Men morgonen efteråt var det samma problem igen. Helt urladdat.

Nu undrar om det kan vara så att jag har kopplat fel med någon sladd som gör så att något drar ström från batteriet hela natten eller om batteriet kan vara helt dött? Jag håller just nu på att ladda batteriet med en laddare och ska se om det blir någon förändring på situationen.

Uppskattar all hjälp jag kan få och vill bara påminna att jag är ganska grön på det här området och kanske kommer fråga ytterligare i brist på erfarenhet.

/mvh David

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
2 januari 2010
Jag har haft någorlunda problem med min, då var det ena slutsteget som inte stängde av sig och drog ur batteriet. Har du kollat så att allting stänger av sig inkls stereo,slutsteget/en lampor och dylikt?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

3 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
Jag ska kolla om den stänger av sig ordentligt så fort jag sätter in batteriet i bilen igen. Vad var lösningen på ditt problem isåfall? Jag misstänker att jag har kopplat fel som remote till slutsteget. Om det är så att slutsteget inte stänger av sig så ska jag säga till!

Bas älskare
716 Inlägg
2 januari 2010
remoten som är felkopplad.

4 693 Inlägg
2 januari 2010
Stäng av bilen och titta om lampan på steget lyser. Gör den det så är som sagt remoten felkopplad, gör den inte det så är det någon annat fel.

Booyakasha!

3 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Nu har jag laddat batteriet och kollat upp allt. Som jag hade kopplat förut så hade jag lagt remoten till el-antennen, så när jag stängde av stereon så lyste inte slutsteget, det borde väl vara rätt?

Nu ska jag testa och uppstår samma problem, så kommer ni veta av det!

5 198 Inlägg
3 januari 2010
har du löstagbar front ? kolla så att stereon verkligen slår av när du trycker av den.. min va så att även när den va avslagen så lyste det INNANFÖR fronten. när jag tog lös fronten så sluta den dra ström.

Sök