3141
Sök

Problem med BI-Xenon 35W

Fire And Silk
2 254 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag har nylig monterat att ett Xenon kitt på Mercan och den har H4 lampor.

Nu till problemet jag kan inte "slå på" helljuset lampan i kombiinstrumentet indikerar att helljuset är på men ljusbilden förändras inte det minsta.

Några tipps?

Tack på förhand!

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Badabing bada bump.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

2 024 Inlägg
30 december 2009
Kollat så du kopplat in alla kablar som du ska?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Fire And Silk
2 254 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Expoze skrev:

Jo jag har ju det. Därför är det så väldans skumt. Men jag ska mäta styrspänningen till helljuset. Dock så borde det inte vara några bekymmer då det fungerade perfekt med de gamla vanliga halogenen.

Båda ballasterna är ordentligt jordade. Och plusmatningen är tagen direkt ifrån batteriet.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Expoze skrev:

Fick nu tillfälle att åka till garaget och fann där att jag hade glömt en kabel lol Ihop med kabelstyckena och vipps så fungerade det. Jadu, fail på mig.

Sök