3192
Sök

Hur bedömmer du när du röstar på bilar?!

238 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
kul att se hur olika resonerar kring röstningen av bilar.

Själv faller jag för detaljrikedom på bilen(detaljerna gör helheten),och att man typ skräddarsytt bilen så den är personlig liksom hur man själv vill ha den. Sen är jag svag för svåra plåtarbeten (te,x breddning av skärmar m,m) och motoreffekt, gillar hur folk gör kluriga lösningar både utanpå och under huven och hämtar insperation från andra byggen som man i sin tur utvecklar. mina 5.or får bilar jag vet att folk lagt ner mycket möda och omsorg på.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
15 september 2006
Det är svårt.. Oftast ser man ju direkt ungefär vad man tycker om bilen.. När jag ger ett betyg är det mer på vad JAG tycker om bilen än om hur mycket jobb som är nerlagt.. Alltså ett par fälgar som passar som ett smäck på en annars orginal lupo kan ge högre betyg än ett brutalt kjolpaket på en Skyline, om skylinen är helt tvärtemot min smak.. Är det någon bil som är grymt jobbad så får den ju naturligtvis inte en 1:a bara för att jag inte råkar gillar märket eller så.. Då skiter jag hellre i att rösta helt!

3 113 Inlägg
15 september 2006
när jag kunde rösta så röstade jag mest hur ordentligt o tid man har lagt ner.. om fälgarna passar med bilen o trim/prestanda smile men också hur välvårdad bilen är.

röstar inte alls på bilar som jag inte gillar... jag ger aldrig ut mindre än 3:or

Semper Fi

318 Inlägg
15 september 2006
jag går på -vilja ha faktor- och det blir många 5:or...  - röstar inte häller lågt förutom när ja mår riktigt dåligt av bilen.. och det har väll blivit en eller 2...   Sedan om man ser att det är mycket arbete nerlaggt eller en mycket fin bil så blir det fina poäng och en kommentar.
Senast redigerat av OE (15 september 2006)

2 652 Inlägg
15 september 2006
jag kör efter skick \ effekt . o sen farvorit bilarna då .
även ovanliga bilar som är snygga}snabba .-

men jag ger höga betyg på även helt orginal bilar tex sätta en 5a på en helt orginal rs4 eller en volvo s60r är vanligt

Avstängd
121 Inlägg
15 september 2006
Tid, smak, prestanda, jobb på den m.m.
Sen blir det oftast 5:or på Nissan,Mitsu,Mazda och Toyota tongue (BEROENDE PÅ MODELL, inga micra inte)

Swedish And Japanesee engineering in da house

hater
656 Inlägg
15 september 2006
Jag kollar först och främst på om bilen är något ovanligt, te.x sånt man inte ser på vägarna varje dag eller något som får en att vrida huvudet, de bilar får oftast 5or av mig. Sen är cleana bilar alltid schyssta och amerikanska muskler är inget stolpskott precis smile

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

362 Inlägg
16 september 2006
Spelar ingen roll vad de e för bil...USA Japps Europé... alla e lika bara den e brutal... tongue

12 086 Inlägg
16 september 2006
När jag hajjar till typ vilken cool bil då röstar jag högt.. är ofta förstaintrycket av bilden som avgör

lundwall
16 september 2006
Jag röstar enbart på bilar jag tycker om. En stilren och väl omhändertagen bil, tillsammans med lösningar som jag tycker är intressanta, och märken/modeller som jag är fascinerad av... det innebär höga poäng från mig. Jag röstar inte på bilar som jag inte tänkt ge 3½ och uppåt.

608 Inlägg
16 september 2006
ja de e mycke som avgör! ja jämför med andra bilar av samma modell som ja sett tidigare! och om den som byggt den använt lite egna ideer och byggt lite eget så att bilen e unik så ger det oxå poäng! och förstås hur mycke tid det är nerlagt på bilen!  m.m

old volkswagens never die,they just get lower:D

Sök