Instrument Bräda Saab 900 -94 års Fungerar ej

MichaelKnight83
20 december 2009 · 99 Inlägg

Hej. Jag har en Saab 900- 94 års. Hastighetsmätaren Samt varvräknare vill ej fungerar på min Saab? Men färddatorn fungerar. Har haft inne den på felsökning, Men dom hittar inte något fel. Jag misstänker de kan vara instrument brädan man måste byta på bilen. Kom gärna med förslag om felet. Mvh Micke

Pontiac Trans AM "Knight Rider KITT Replica" (1991)
Samir_gbg Avstängd
7 januari 2010 · 1 Inlägg

Det kanshe Är glapp Men testa Och Slå På vänster sida och Du har Halv Ljus Vrid på den till höger och Vännser och se om det kan Varara det

Ekis!
7 januari 2010 · 1 210 Inlägg

Samir_gbg skrev:
Det kanshe Är glapp Men testa Och Slå På vänster sida och Du har Halv Ljus Vrid på den till höger och Vännser och se om det kan Varara det

Slå!??yikes de är ingen gammal volvo 140 du pratar om haha:P oki jag förstår vad du menar men om du slår så är ju risken att mera saker går sönder...  sen behöver du nog inte byta instrument bräda wink räcker med instrument huset då.... tongue

Senast redigerat av Ekis! (7 januari 2010)

Retepoj
7 januari 2010 · 664 Inlägg

Ekis! skrev:

Samir_gbg skrev:
Det kanshe Är glapp Men testa Och Slå På vänster sida och Du har Halv Ljus Vrid på den till höger och Vännser och se om det kan Varara det

Slå!??yikes de är ingen gammal volvo 140 du pratar om haha:P oki jag förstår vad du menar men om du slår så är ju risken att mera saker går sönder...  sen behöver du nog inte byta instrument bräda wink räcker med instrument huset då.... tongue

Ja. men det är ju ingen ny bil vi pratar om, och han menar ju inte riktigt att ta fram en slägga på 8 kilo och slå... Det går ju att klappa till lite försiktigt, men SAAB kanske går sönder ändå, kanske därför dom gick i konkurs...

dbjanoz
7 januari 2010 · 1 785 Inlägg

M-S skrev:
Hej. Jag har en Saab 900- 94 års. Hastighetsmätaren Samt varvräknare vill ej fungerar på min Saab? Men färddatorn fungerar. Har haft inne den på felsökning, Men dom hittar inte något fel. Jag misstänker de kan vara instrument brädan man måste byta på bilen. Kom gärna med förslag om felet. Mvh Micke

Mest sannolikt att mätarhuset är defekt eller glapp kontakt i kontakten, bakkanten på mätaren. Det är mindre risk att både hastighetsmätarens givare och varvräknarens signal är försvunnen samtidigt.

Har du möjlighet att analysera systemet via OBD II så ser du direkt om en givare eller signal kortsluten eller förlorad.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Ekis!
7 januari 2010 · 1 210 Inlägg

Retepoj skrev:

Ekis! skrev:

Samir_gbg skrev:
Det kanshe Är glapp Men testa Och Slå På vänster sida och Du har Halv Ljus Vrid på den till höger och Vännser och se om det kan Varara det

Slå!??yikes de är ingen gammal volvo 140 du pratar om haha:P oki jag förstår vad du menar men om du slår så är ju risken att mera saker går sönder...  sen behöver du nog inte byta instrument bräda wink räcker med instrument huset då.... tongue

Ja. men det är ju ingen ny bil vi pratar om, och han menar ju inte riktigt att ta fram en slägga på 8 kilo och slå... Det går ju att klappa till lite försiktigt, men SAAB kanske går sönder ändå, kanske därför dom gick i konkurs...

Haha töntig kommentar på slutet lol men du tyckte säkert du var skit fyndig wink Enligt min mening ska du inte slå på nått som har med elektronik att göra.. och om nu han skulle slå som du föreslår.. har han lagat problemet då???? roll nääää skulle inte tro de...
Lagar du alltid din bil genom att slå på den?? big_smile hahaha

Retepoj
7 januari 2010 · 664 Inlägg

Ekis! skrev:

Retepoj skrev:

Ekis! skrev:

Slå!??yikes de är ingen gammal volvo 140 du pratar om haha:P oki jag förstår vad du menar men om du slår så är ju risken att mera saker går sönder...  sen behöver du nog inte byta instrument bräda wink räcker med instrument huset då.... tongue

Ja. men det är ju ingen ny bil vi pratar om, och han menar ju inte riktigt att ta fram en slägga på 8 kilo och slå... Det går ju att klappa till lite försiktigt, men SAAB kanske går sönder ändå, kanske därför dom gick i konkurs...

Haha töntig kommentar på slutet lol men du tyckte säkert du var skit fyndig wink Enligt min mening ska du inte slå på nått som har med elektronik att göra.. och om nu han skulle slå som du föreslår.. har han lagat problemet då???? roll nääää skulle inte tro de...
Lagar du alltid din bil genom att slå på den?? big_smile hahaha

Vadå, är det inte sant? Någon anledning är det ju att dom går i konkurs tongue... Men lite töntig kanske den var, men "slå" är  lite fel ord, men klappa till lite grann kan man göra, och se om det börjar funka, det är mycket som börjar funka om man klappa till det lite grann.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang