Montera sänkningssats, pris?

J_Sjoholm
25 augusti 2007 · 83 Inlägg

Någon som vet vad en montering av en sänkningssats kostar ungefär? Antar att fyrhjulsinställningen ingår då..

Thorsholm Svartrök
25 augusti 2007 · 673 Inlägg

Tror de flesta debiterar per timmer när de tar sig an sådana jobb, det gör iallafall jag.

Borde iallafall inte bli dyrare än 2000:- utan hjulinställning

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
Germax
25 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Billigaste timpening du kan hitta på en verkstad är väl 500kr. Vad kan det ta?
Säg 1 timme per hjul ca genomsnitt, har du fjäderben bak tar de nog längre tid.

Hellquist
25 augusti 2007 · 499 Inlägg

Det är inte så svårt att montera själv. Har du lite verktyg så klarar du det själv.

dallelito med lem
25 augusti 2007 · 1 147 Inlägg

har du bara fjädrar som ska på ska du INTE göra det själv.. ett snesteg o du kan va ett huvud fattigare...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Hellquist
25 augusti 2007 · 499 Inlägg

Med rätt verktyg och om man är försiktig så är det inte farligt eller svårt. Jag har bytt fjädrar på flera bilar och jag kan inte påstå att det är svårt.

Germax
26 augusti 2007 · 12 086 Inlägg

Det är inte alls svårt. De viktiga är att man har bra fjäderspännare och inte slarvar, en komprimerad fjäder innehåller en del energi som kan bli katastrofalt om de släpper i någons ansikte =P

De är lite skitigt men med ett dussin verktyg och lite händighet fixar man det.
Tror föresten jag skrivit en "how to do" i någon annan tråd, sök så har jag beskrivit så en 3åring förstår smile

patrik79
26 augusti 2007 · 782 Inlägg

ring till ekström o stoltz (ford i mjölby) och hör med dom sen tror jag mjölby gummiverkstad tar 900:- för att göra en 4-hjuls inställning om inte ford kan fixa det.
Snacket om att det är så lätt att göra själv stämmer nog på vissa bilar men jag kommer ihåg när jag skulle byta fjädrar o dämpare på en bmw 730 o det sluta med att polarn fick komma med bärgningsbilen o fick ta fram lastbilsverktygen för att det satt så in i h*****e.

darkwizard Fordonstekniker
26 augusti 2007 · 1 740 Inlägg

dallelito skrev:
har du bara fjädrar som ska på ska du INTE göra det själv.. ett snesteg o du kan va ett huvud fattigare...

Det kan man minst säga. Var nära att kapa benet på min lärare, när en annan gick fordons linjen. En bula i dörrn var allt det blev.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Anderzzon
26 augusti 2007 · 35 Inlägg

Jag betalade 1500+500 för hjulinställningen

Bigge
26 augusti 2007 ·

J_Sjoholm skrev:
Någon som vet vad en montering av en sänkningssats kostar ungefär? Antar att fyrhjulsinställningen ingår då..

Jag pejjade en femhundring för att få fjädrar och dämpare bytta på Golfen.

Rrefined
7 januari 2010 · 53 Inlägg

Anderzzon skrev:
Jag betalade 1500+500 för hjulinställningen

Vart gjorde du detta? big_smile

Volvo S60R AWD "ATM STEG3" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang