6178
Sök

Biljud S15...

25 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Vart ska man lämna bort bilen om man vill att nån ska göra en snygg STILREN installation.
Har framsystem samt bas, så har med andra ord saker jag vill att nån ska montera.
Betalar hellre lite extra än får ett halvdant resultat.

Bor i Linköping så heslt i närheten.

ljudfantast
1 372 Inlägg
7 januari 2010
hur kommer din rigg se ut? 1/2/3 basar? Hur ser framsystemet ut?

25 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Har ett focal K2 6,5" framsystem samt en focal 11" bas som jag tänkte använda, inget märkvärdigare än så.

ljudfantast
1 372 Inlägg
7 januari 2010
Ok, inte ett speciellt stort system, men du vill fortfarande ha det proffsinstallerat med plastade paneler och vinylklädda detaljer i speciella färger eller?

25 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Nej, vill bara det ska låta skapligt, tror den som bygger inte det låter tillräckligt bra får jag väll isf komplettera med ngt....

Det ska vara snyggt och diskret, om dörrsidorna behövs kapas sönder ska det va samma svarta skinn och BRA gjort..

ljudfantast
1 372 Inlägg
7 januari 2010
Det är lite beroende på utseende. Om du endast ska ha 6,5kitet som framsystem (och dessa inte passar in i dörrarna som det ser ut nu) så behöver man höja upp bafflarna från dörrsidan. Detta gör man oftats med plast och slipar till en skaplig baffel som man med fördel kan rikta lite uppåt mot sätet på varje sida (beroende på var på dörren elementet ska sitta). Sedan kan du ju plasta även fast elementen passar från början bara för att få ett spec utseende. Känns mer och mer som att du nog kan lära dig detta själv om du inte har astronomiska krav. Är du en händig man? Bilarna ser ju riktigt cleana ut så nåt kan du väl göra wink

25 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Klart jag skulle kunna göra det själv, gjort det förut men skulle vilja ha en perfekt installation,
jag är less på att meka osv, är mest det wink

4 693 Inlägg
7 januari 2010
krulle skrev:
Klart jag skulle kunna göra det själv, gjort det förut men skulle vilja ha en perfekt installation,
jag är less på att meka osv, är mest det wink

Bra Ljud I Bil i Norrköping skulle säkert kunna fixa det. Eller tänkte du på någon privatperson?

Booyakasha!

25 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Nej jag ser hellre att någon firma gör det så man kan reklamera om man inte skulle bli nöjd osv.

ljudfantast
1 372 Inlägg
7 januari 2010
Jaha, isf får du nog vara beredd på att transportera dig en bit eller så kanske det finns en custombyggare i närheten av Linköping.

25 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Jag kan transportera mig, bara det blir bra.

4 693 Inlägg

Sök