6533
Sök

Kan bilstereo grejer paja pga kyla?

stahre
10 januari 2010
Trådstartare
Tja. Tänkte höra om det är faligt för steg, basar, hu och allt därtill att utsättas för den brutala kyla vi har just nu? har märkt att spelaren blir rätt segi displayen och att basarna inte "orkar" spela från början innan dom blir varma, som tar ett tag... Känns ju både opraktiskt och jobbigt att ta in sakerna varje gång man ska ur o tillbaka till bilen. Mvh

1 523 Inlägg
10 januari 2010
vet ej! min gamla stereo som ja hade i min 740 var ngt konstigt med för när bilen var kall på vintern så gick det ej att höja volymen! så när man hljde volymen så sänktrs volymen istället:S

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
10 januari 2010
starta o basa mjukt, inte full mutter tongue , upphängning blir lite styv i kallare klimat (uscha styv, sicket språck XD)

Gorgilus addictus
4 783 Inlägg
10 januari 2010
Stereon jag har i min bil vägrar läsa cd skivor när det är kallt. Men så fort det har blivit lite värme i bilen så hoppar den igång utan bekymmer. Så ja, lite "sega" kan säkert grejerna bli.

Allt för den där jävla hatten!

2 914 Inlägg
10 januari 2010
min HU glappar mellan fronten och själva stereon när det är kallt. även är displayen seg. men så är det ju även med mobil osv att displayen är seg. värm upp basar och högtalare innan man spelar på fullt. allt blir så mycket segare.

1 523 Inlägg
10 januari 2010
kalle_kalle skrev:
min HU glappar mellan fronten och själva stereon när det är kallt. även är displayen seg. men så är det ju även med mobil osv att displayen är seg. värm upp basar och högtalare innan man spelar på fullt. allt blir så mycket segare.

med värmepistol lr?tongue nee men spela låg volym när bilen e kall sedan kan man ösa på:P

2 914 Inlägg
10 januari 2010
valstadkillen skrev:
kalle_kalle skrev:

med värmepistol lr?tongue nee men spela låg volym när bilen e kall sedan kan man ösa på:P

alltid. värmepistol löser allt :muppsmilie:
exakt tongue är grejjerna varma så är det bara spela på. annars så borde man ta de lugnt tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
10 januari 2010
Egentligen ska man vänta med att starta ljudet till det är uppe i temp inne i... Annars kan det bli kondens i prylarna... Men hur kul är det att köra utan ljud?

Att displayen blir seg är normalt. Flytande kristaller, så dom blir lite trögare smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök