lite irriterande att inte få sin bil! läs och svara

sk8kungenapa StylingFreak
11 september 2006 · 220 Inlägg

Har haft bilen inlämnad på en styling firma nu och den har stått där i 12 veckor nu.
När bilen lämnades in i midsommras sades det inte om att det var fullbokat utan dom kunde ta bilen.
Vi talades vid lite innan midsommar då mitt önskemål var att bilen skulle vara klar till japmeet den 15 juli och det var ganska möjligt fick jag till svar.
Seriöst företag som dom är antar jag att man inte tar emot bilar om man är fullbokade.
Garage har man ju hemma.
Bilen är nuvarande som på senaste bilderna på garaget i mitt "krypin" antar jag efter att inte haft någon som helst kontakt med dom på 2 veckor fast än att jag mejlat dom och frågat när den kommer vara klar.

VAD SKA JAG GÖRA?
Gillar dom som jobbar där så inget ont om dom eller företaget men kom igen..
Det kommer ju kosta iaf mellan 35-40k....

Senast redigerat av sk8kungenapa (13 september 2006)

styling or tuning?
TT-Avant
11 september 2006 · 6 851 Inlägg

sk8kungenapa skrev:
Har haft bilen inlämnad på en styling firma nu och den har stått där i 12 veckor nu.
När bilen lämnades in i midsommras sades det inte om att det var fullbokat utan dom kunde ta bilen.
Vi talades vid lite innan midsommar då mitt önskemål var att bilen skulle vara klar till japmeet den 15 juli och det var ganska lugnt fick jag till svar.
Seriöst företag som dom är antar jag att man inte tar emot bilar om man är fullbokade.
Garage har man ju hemma.
Bilen är nuvarande som på senaste bilderna på garaget i mitt "krypin" antar jag efter att inte haft någon som helst kontakt med dom på 2 veckor fast än att jag mejlat dom och frågat när den kommer vara klar.

VAD SKA JAG GÖRA?
Gillar dom som jobbar där så inget ont om dom eller företaget men kom igen..
Det kommer ju kosta iaf mellan 35-40k..

Vart har du lämnat in den? Känner igen det där sättet..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Izual
11 september 2006 · 4 571 Inlägg

Hur mkt skulle göras med den samt vilket företag handlar detta om.

Malmoe SSS -12
11 september 2006 · 3 217 Inlägg

Besök stället och se hur långt de kommit i processen! De gör ju fel för sig själva om de inte rappar på och ser till att bli färdiga tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
sk8kungenapa StylingFreak
11 september 2006 · 220 Inlägg

Izual skrev:
Hur mkt skulle göras med den samt vilket företag handlar detta om.

dom ska montera på ett kjolpaket och lacka om bilen utvändigt.
förrardörren har fått en smäll utan en annan dörr så den var tvungen att riktas men var och kollade hos en lackerare privat och det fixade dom ink lackeringen på en vecka.
sen ska en japsdämpare på så jag vet inte vad det är som segar sig igentlingen.
firman vill jag ha osagd..
vill inte sprida dålig reklam på nått sätt..

styling or tuning?
Xorax Pajen
13 september 2006 · 52 Inlägg

Anmäl dem till allmänna Reklamations-verket eller vad det heter...då ska du se att det börjar röra på sig...säg vad du tycker och säg att du tycker att de ska åka och ta sig ett snack med firman...annars anmäl till polisen och säg att de snott bilen eller nåt, för det är ju inte normalt att inte få svar ens.... Du har inte hört nåt nytt???

Fattar vad du menar i förra tråden... är med kock, men som sagt man spottar ju inte i maten för nån man inte gillar...hehe..

Fredrik.Gustavsson
13 september 2006 · 2 123 Inlägg

Okej tråkigt att höra. Hör med dom en sista gång och berätta att du tänker ta kontakt med Allmäna reklamations verket. Händer det inget får du ta och göra det.

sk8kungenapa StylingFreak
13 september 2006 · 220 Inlägg

Xorax skrev:
Anmäl dem till allmänna Reklamations-verket eller vad det heter...då ska du se att det börjar röra på sig...säg vad du tycker och säg att du tycker att de ska åka och ta sig ett snack med firman...annars anmäl till polisen och säg att de snott bilen eller nåt, för det är ju inte normalt att inte få svar ens.... Du har inte hört nåt nytt???

Fattar vad du menar i förra tråden... är med kock, men som sagt man spottar ju inte i maten för nån man inte gillar...hehe..

inte hört nått än..
tycker det bara är så konstigt..
Allt känns bara så pinsamt just nu.
Jag skriver men får inget svar så nu känns det bara dumt att skriva ens.

styling or tuning?
goffy
13 september 2006 · 324 Inlägg

Tycker du ska åka ner och hämta bilen och lämna den till någon annan som är lite mer sariös.

psittacus
13 september 2006 · 533 Inlägg

sk8kungenapa skrev:
inte hört nått än..
tycker det bara är så konstigt..
Allt känns bara så pinsamt just nu.
Jag skriver men får inget svar så nu känns det bara dumt att skriva ens.

Vad är det som känns dumt?? Det är väl DIN bil??!! DOM borde känna sig rejält dumma!
Åk dit och ta med dig bilen därifrån.

Du skriver att du inte vill ge dom dåligt rykte?? Vad är det som är så knepigt? Dom blåser dig och du vill vara hygglig mot dom?
Tala om vilket företag det är så inte någon av dina bröder och systrar på garaget av misstag lämnar bilen till samma ställe!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
sk8kungenapa StylingFreak
13 september 2006 · 220 Inlägg

psittacus skrev:

sk8kungenapa skrev:
inte hört nått än..
tycker det bara är så konstigt..
Allt känns bara så pinsamt just nu.
Jag skriver men får inget svar så nu känns det bara dumt att skriva ens.

Vad är det som känns dumt?? Det är väl DIN bil??!! DOM borde känna sig rejält dumma!
Åk dit och ta med dig bilen därifrån.

Du skriver att du inte vill ge dom dåligt rykte?? Vad är det som är så knepigt? Dom blåser dig och du vill vara hygglig mot dom?
Tala om vilket företag det är så inte någon av dina bröder och systrar på garaget av misstag lämnar bilen till samma ställe!

kan jag iaf begära att få det till ett biligare pris?
kittet kostar 17,500
Lacken        15,000
japdämp       3,000
jobb             6,000
totalt           41,500

känns lite mycket nu pga att det säkerligen kommer ta minst 14 veckor

Senast redigerat av sk8kungenapa (13 september 2006)

styling or tuning?
Fredrik.Gustavsson
13 september 2006 · 2 123 Inlägg

sk8kungenapa skrev:

psittacus skrev:

sk8kungenapa skrev:
inte hört nått än..
tycker det bara är så konstigt..
Allt känns bara så pinsamt just nu.
Jag skriver men får inget svar så nu känns det bara dumt att skriva ens.

Vad är det som känns dumt?? Det är väl DIN bil??!! DOM borde känna sig rejält dumma!
Åk dit och ta med dig bilen därifrån.

Du skriver att du inte vill ge dom dåligt rykte?? Vad är det som är så knepigt? Dom blåser dig och du vill vara hygglig mot dom?
Tala om vilket företag det är så inte någon av dina bröder och systrar på garaget av misstag lämnar bilen till samma ställe!

kan jag iaf begära att få det till ett biligare pris?
kittet kostar 17,500
Lacken        15,000
japdämp       3,000
jobb             6,000
totalt           41,500

känns lite mycket nu pga att det säkerligen kommer ta minst 14 veckor

Billigare pris borde du definitivt få.
Tror du har blivit lurad till en viss del faktiskt.
Det där kjiolpaketet kan man få för runt 10000 kr i tyskland, frakten är på 2000 kr.
En japsdämpare för 3000 kr ? Måste vara en lyxmodell.
Så billigare borde du definitivt få.
MVH Fredrik

sk8kungenapa StylingFreak
14 september 2006 · 220 Inlägg

skriv nu vad ni skulle ha gjort..

styling or tuning?
TobLju Fartglad
14 september 2006 · 336 Inlägg

sk8kungenapa skrev:
skriv nu vad ni skulle ha gjort..

Åk till dem (vad är problemet med det??). Kolla vad som händer med bilen, om dem inte är nästan klara, ta bilen och lämna in till en seriös firma. Gör upp om en deal om att betala minimum. Jag fattar inte hur du INTE vill ge dem dålig reklam för att "du gillar dem", hallå? Jag skulle bli skogstokig och gå berserk på deras verkstad!

Senast redigerat av TobLju (14 september 2006)

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
Xorax Pajen
17 september 2006 · 52 Inlägg

hämta hem bilen och hitta nån billigare...hade ja gjort!

zortep
18 september 2006 · 911 Inlägg

Är det företaget som gjort den dära coola bilden som du har ? " silvriga " med kjolpaketet osv.. ?

pic up the phone, wazzzaaa
sk8kungenapa StylingFreak
18 september 2006 · 220 Inlägg

zortep skrev:
Är det företaget som gjort den dära coola bilden som du har ? " silvriga " med kjolpaketet osv.. ?

nej det är ett företag i sverige..
det på bilden är en firma antar jag i tyskland för det är där kittet kommer i från.

styling or tuning?
zortep
18 september 2006 · 911 Inlägg

sk8kungenapa skrev:

zortep skrev:
Är det företaget som gjort den dära coola bilden som du har ? " silvriga " med kjolpaketet osv.. ?

nej det är ett företag i sverige..
det på bilden är en firma antar jag i tyskland för det är där kittet kommer i från.

okej okej !

pic up the phone, wazzzaaa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang