Vad har hänt med fjärrlåsningen

Betongbengt
12 januari 2010 · 6 Inlägg

Jag var till Nissan verkstan efter att kollat säkringar alla hela
Man påstod att båda nycklarnas fjärrsändare till centrallåset var trasiga skulle kosta 2500 kr st +600 kr för omprogrammering per nyckel men ingen garanti att det löser problemet,
kan inte fatta att de går sönder  så att det blir svag signal slutade att fungera när jag öppnade med fjärren men förar dörren var fastfrysen så jag kom in från passagerar  dörren försökte även med nyckeln i låset efter detta så fungerade inte fjärrnyckeln bilen är en nissan X-Trail 2,2 DCI-05
Har någon ett tips på vad det som kan vara orsak till att inte sensorn i bilen inte tar emot svag signal

Jez
12 januari 2010 · 50 Inlägg

Det låter som att det är sönder på något sätt tongue

Gör om, gör rätt...
Betongbengt
13 januari 2010 · 6 Inlägg

Jo det är fel på fjärrdelen i båda nycklarna och om jag investerade i nya nycklar  och programering till en kostnad på 6200 kr så kan de inte garantera att det fungerar utan det kanske är ett annat fel också dåligt av en auktoriserad nissanverkstad centralås fungerar utmärkt men nycklar ger svag signal men dock än signal som har fungerat på  båda nycklarna   låsningen inne på förardörren fungerar utmärkt även med nyckel endast fjärren som inte fungerar det måste finnas än mottagarsensor som styr något som påverkar dörr låsen även något som känner av ifall dörrarna är låsta eller öppna och detta i sin tur påverkar komunikationen med fjärrsändaren till det hela hör att reserv nyckeln är ju nästan inte använd

man kan ju fråga sig ifall det finns sista förbrukningsdatum på fjärrsändare och vad är det som slits på elektronik Bilen har bara gått 9000 mil

Tacksam för råd och tips gärna på någon person som är duktig på fjärrstyrning av lcentrallås på Nissan X-Trail -05

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang