Montera bort drag utan monteringsanvisning

Karlss0n Lageransvarig/Montör
13 januari 2010 · 378 Inlägg

Var på bilbesiktningen för ett tag sedan och fick 2:a för rost på draget. Så då tänkte jag och brosan att vi skär bort det och regbesiktigar om den . Problemet är att jag läst på bilprovningen.se nu att man måste ha med sig monteringsanvisningarna. Hur löser man detta om man inte har några monteringsanvisningar ? Någon som har erfarenhet utav detta. Vill inte höra vad ni tror utan ni bör veta säkert eller ha varit med om det själva.

Tack på förhand ! : )

___
\__
___o__|
te_wik Forummoderator
13 januari 2010 · 12 813 Inlägg

Monteringsanvisningen behöver du väl endast när du ska omregga med drag, inte när du tagit bort den?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Friberg-Lundin
13 januari 2010 · 57 Inlägg

Har också för mig att man behöver monteringsanvisningen endast när man ska regga med draget;)
Kan inte tänka mig att man skulle behöva ha den när man ska ta bort draget och regga utan;)

Isf är det nått nytt dom har börjat med

Senast redigerat av Friberg-Lundin (13 januari 2010)

Tuhkanen
13 januari 2010 · 582 Inlägg

Jag tog bara fram vinkelkapen och kapade bort mitt drag och sen åkte till besiktningen, inga problem. Behövs inga papper när draget tas bort

Karlss0n Lageransvarig/Montör
13 januari 2010 · 378 Inlägg

Står så här
"Om du har monterat eller tagit bort en dragkrok måste fordonet genomgå en begränsad registreringsbesiktning inom en månad.

Monteringsanvisningen ska tas med till Bilprovningen vid registreringsbesiktning"

Kan ju tolkas lite hur som helst. Får ringa till dom imorgon och höra. Tyckte också det var skumt att man skulle behöva ha med den när man tagit bort det .

___
\__
___o__|
Jaserru Blästermäster
13 januari 2010 · 112 Inlägg

Behövs ingen monteringsanvisning när man tagit bort draget. Enbart när man monterat det.  Plockade bort draget på brorsans bil för inte allt för länge sen.

//  Tomas

Karlss0n Lageransvarig/Montör
13 januari 2010 · 378 Inlägg

Ok . Precis ett sånt svar jag ville ha : )

___
\__
___o__|
steifan DR!FTT3KN!K3R
13 januari 2010 · 10 427 Inlägg

Håller med övriga här.

Begränsad registreringsbesiktning är egentligen bara en ändring "i datorn".
De kollade bara där mitt drag suttit och sa "oj här var det ju fint, och färg
har du lagt på".. Inga konstigheter. Gjorde det hösten 2008 om jag ej minns fel.

Puttee88
14 januari 2010 · 62 Inlägg

jag och min bror kapade av draget och åkte sedan in på bilprovningen. det blev omreggning (ca:300kr) sen tummen upp! så ska absolut inte vara några problem alls. kapa av skiten så den inte syns samt lämnar vassa kanter så är det ingen fara!

Mercedes E-Klass "W212 350cdi AMG" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang