6v Torkarmotor på 12v system.

MW_Motors
11 januari 2010 · 13 Inlägg

Tjena! ska bygga från 6v till 12v på min ford. men torkarmotorn pallar ju inte 12v nån längre stund så jag vill ha ner 12v till 6v dit.  har läst om hur man ska koppla motstånd med effekttransistorer osv osv för att lösa problemet.. Men ja hitta en rätt slapp grej på en amerikansk sida såklart... http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp … p;CartID=1 bara sätta rakt på sladden till torkarmotorn som ett vanligt motstånd eller va man nu vill använda för orginal grej som  är till för 6v..   så frågan är om nån har koll på vart de finns en liknande pryl här i sverige.. rätt dyr frakt från sidan i länken..

egad
Cadillac Sedan De Ville "serie 62" (1956)
Toyota Crown "Ms55" (1971)
rocket2
11 januari 2010 · 24 Inlägg

Det var ju en rolig liten pryl. Men det står inget hur många amper den klarar. Jag letar efter något liknande, så hittar du något här i sverige kan du väl medela det.

MW_Motors
12 januari 2010 · 13 Inlägg

nä precis de gör ju inte de.. kanske kan få de på förfrågan.. men fortfarande frakten är ju inte rolig..Detsamma! smile

egad
Cadillac Sedan De Ville "serie 62" (1956)
Toyota Crown "Ms55" (1971)
Berry Audi/Wv mek
15 januari 2010 · 148 Inlägg

allting som drivs på 6 volt går att lägga i serie med torkarmotorn, antagligen inte lampor och sånt som inte klarar den höga amperen men kanske en liten 6v motor eller liknande!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
MW_Motors
15 januari 2010 · 13 Inlägg

Har tänkt den tanken de senaste dagarna. de lär väll ändå bli mest soldagar man kör.. Tack för tippset ändå wink

egad
Cadillac Sedan De Ville "serie 62" (1956)
Toyota Crown "Ms55" (1971)
Q-less Analog warfare bevara kassettbands kulturen
16 januari 2010 · 133 Inlägg

Kolla på: http://www.thehotrodcompany.com/shopnow … lterkey=vr
du får fråga om fraktpriser

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing
RonnieH Ford är min grej!
16 januari 2010 · 582 Inlägg

På min gamla Taunus (Kolla gärna på "Gamla bilar") så var det 12v på allt utom torkar motorn, det var bara ett plus för då gick dom lika fort som på en modern bil wink För på min Granada så var ju allt 12v men en gammal 70-talare har inte snabba torkare, förresten så höll motorn på Taunusen för 12v utan problem.

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang