3813
Sök

Angående startspärr som inte släpper på volvo 850

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Jag har en volvo 855 T5 med en sån här tråkig j***a startspärr.

har haft den i garaget ett tag nu, och dagen innen nyå lyfte jag ur batteriet ur den och använde det i en annan bil så länge, och igår lyfte jag i batteriet i 855an igen, har haft det på laddning ett tag innan, och skulle starta bilen och köra ut den för stunden, har haft igång den några gånger men igår vägrade startspärren ge med sig.

Någon som kan ha en idé om hur jag kan göra? lura spärren eller något? kanske har glömt en viktig liten kabel eller något när jag satt i batteriet, eller kan det ha med när jag tog ur turbotrycksmätaren som satt i a-stolpen att den inte vill släppa?

tips är väldigt välkommet, för jag har tänkt göra bil utav den igen innan jag säljer den tongue

Vilket jävla drag :)

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
ingen alltså? tongue

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 januari 2010
koppla ur batt igen och sen koppla i och prova starta... kan gå piss först men stäng av och starta igen så ska det gå bra

funkar inte detta så bilen är helt död så kan du ta en box ifrån en 855 utan startspärr så funkar det
Senast redigerat av azid (18 januari 2010)

2slow

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 januari 2010
sånt dära problem hade jag på en gammal bmw det löste sig me att jag  koppla bort pluspolen och sen på med den igen då funka fanstyget

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 januari 2010
tillägger att batteriet var kasst nämligen kortis

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
har provat det. men men, jag får kolla om jag löser det på något sätt