Säkringshålla problem

audia4avant
19 september 2006 · 5 Inlägg

Tja alla

Har införskaffat mig lite nya grejor till min a4:a. Tyvärr e jag lite värdelös när det gäller sånt här. Har därför en fråga angående den säkringshållare jag har. Hållaren är köpt på BRL och är av märket Autoleads. Undrar hur man fäster strömkabeln i hållaren. Kan inte fatta det. Det verkar även som om kabeln är alldeles för liten i diameter för hållaren. Vad tror ni om detta?

MVH

alexus65
19 september 2006 · 152 Inlägg

audia4avant skrev:
Tja alla

Har införskaffat mig lite nya grejor till min a4:a. Tyvärr e jag lite värdelös när det gäller sånt här. Har därför en fråga angående den säkringshållare jag har. Hållaren är köpt på BRL och är av märket Autoleads. Undrar hur man fäster strömkabeln i hållaren. Kan inte fatta det. Det verkar även som om kabeln är alldeles för liten i diameter för hållaren. Vad tror ni om detta?

MVH

Hmm en bild kankse? eller är det en sådan här

http://www.brl.se/images/large/910FHU02.gif

Senast redigerat av alexus65 (19 september 2006)

Insane Base
Mazda 323 (1989)
audia4avant
19 september 2006 · 5 Inlägg

Ja den ser ungefär ut så. Förstår inte hur kabeln ska fästas in i säkringshållaren. Infästningen, den som jag tror det är, består av en metallisk hållare med en mutter i ena änden. Vet du hur man gör?

YööA
19 september 2006 · 607 Inlägg

Med en liten insektsnykel skruvar du så skruven går upp och du rymmer kabeln in där..

Brynäs tigers
alexus65
19 september 2006 · 152 Inlägg

Den från brl har inte den konstruktionen. Men du får ta och stoppa in kabeln i plashylsan och sedan trä över den ena guldhylsan så att den klämmer åt runt sladden och sedan skurva på den anda hylsan så att det spänner åt.

Du måste skarva sladden en bit bara typ 1½cm

Insane Base
Mazda 323 (1989)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
19 september 2006 · 1 660 Inlägg

alexus65 skrev:
Den från brl har inte den konstruktionen. Men du får ta och stoppa in kabeln i plashylsan och sedan trä över den ena guldhylsan så att den klämmer åt runt sladden och sedan skurva på den anda hylsan så att det spänner åt.

Du måste skarva sladden en bit bara typ 1½cm

Antar att det är denna principen. http://www.biltema.se/products/product. … emId=78753
Den mittre delen träs på en bit på kabeln, den högra om den avisolerade delen o sen skruva åt *i den vänstra..

audia4avant
20 september 2006 · 5 Inlägg

Det låter bra det du sa Alexus. Problemet är bara att hylsan sluter inte tätt runt kabeln. Ska jag skala kabeln ca 1 cm och böja tråden? Gör jag inte det så har den inget att fästa i.

alexus65
20 september 2006 · 152 Inlägg

audia4avant skrev:
Det låter bra det du sa Alexus. Problemet är bara att hylsan sluter inte tätt runt kabeln. Ska jag skala kabeln ca 1 cm och böja tråden? Gör jag inte det så har den inget att fästa i.

Ja det kan du göra se till så att det blir rejält med kontakt. Vilken storlek är det på kabeln?

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang