Ställbar btr på volvo 940 turbo

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
19 januari 2010 · 3 180 Inlägg

Gilljam skrev:
har fått hem min btr nu, en linjär 1:1 har läst och kollat i olika trådar om inkoppling av btr. Som jag har förstått de ska man låta orginalet sitta kvar av säkerhetsskäl å koppla på nya efter? men visar den rätt tryck mätaren på den nya då? alltså om ställer in den på 3,8bar är de 3,8bar då eller är de ett annat tryck?

Mvh Gilljam

ställer du inte den på 3,8 bar grundtryck så får du 3.8 bar grundtryck, du ska ställa in bränsletrycket med vakumslangen borttagen,annars blir det fel.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
BrajjAxx 040 RedLine
19 januari 2010 · 1 219 Inlägg

NITROUS skrev:

Gilljam skrev:
har fått hem min btr nu, en linjär 1:1 har läst och kollat i olika trådar om inkoppling av btr. Som jag har förstått de ska man låta orginalet sitta kvar av säkerhetsskäl å koppla på nya efter? men visar den rätt tryck mätaren på den nya då? alltså om ställer in den på 3,8bar är de 3,8bar då eller är de ett annat tryck?

Mvh Gilljam

ställer du inte den på 3,8 bar grundtryck så får du 3.8 bar grundtryck, du ska ställa in bränsletrycket med vakumslangen borttagen,annars blir det fel.

Jag själv kör med 968 och 3"lmm, jag har ställbar Btr på 3,8 bar, går hur bra som...
men visste inte att vakuumslangen skulle vara bortplockad, men ar gått bra i alla fall.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
19 januari 2010 · 3 180 Inlägg

BrajjAxx skrev:

NITROUS skrev:

Gilljam skrev:
har fått hem min btr nu, en linjär 1:1 har läst och kollat i olika trådar om inkoppling av btr. Som jag har förstått de ska man låta orginalet sitta kvar av säkerhetsskäl å koppla på nya efter? men visar den rätt tryck mätaren på den nya då? alltså om ställer in den på 3,8bar är de 3,8bar då eller är de ett annat tryck?

Mvh Gilljam

ställer du inte den på 3,8 bar grundtryck så får du 3.8 bar grundtryck, du ska ställa in bränsletrycket med vakumslangen borttagen,annars blir det fel.

Jag själv kör med 968 och 3"lmm, jag har ställbar Btr på 3,8 bar, går hur bra som...
men visste inte att vakuumslangen skulle vara bortplockad, men ar gått bra i alla fall.

grundtryck ska ställas utan vakumslang, annars blir trycket högre än det ska.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Gilljam Laddtryck!
19 januari 2010 · 137 Inlägg

okej men org btr ska sitta kvar?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
19 januari 2010 · 3 180 Inlägg

den kan du låta sitta kvar

enda som händer är att du inte kan ställa trycket LÄGRE än trycket som gamla BTRen har dvs 3 bar grund

Senast redigerat av NITROUS (19 januari 2010)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Gilljam Laddtryck!
19 januari 2010 · 137 Inlägg

ok:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang