8" i dörrsida på en golf3

dddale
30 juli 2005 · 71 Inlägg

Undrar om det är någon som har försökt sig på att sätta in en 8" are i framdörren på en golf3'a...tips är väldigt välkommet..varför ska jag då sätta in de i dörrarna istället för att skaffa en traditionell baslåda i skuffen jo för där ska det ligga en barnvagn..

MVH
DDDALE

loudness
2 augusti 2005 · 4 554 Inlägg

känns överdrivet stort. de kommer inte bli någon djupare bas att räkna med ocg vibrationerna kommer leda till en hel del skrammel.. men är du väldigt noggran kanske du kan få till de.. bas får du nästan ingen i vilket fall..

Ibizaman
2 augusti 2005 · 9 Inlägg

Är du lite händig och tror att du klarar dig utan reservhjul så kan du alltid bygga en låda i reservhjulsbaljan. Annars skulle jag nog satsat på ett bra framsystem som DLS,  Amega; Infinity eller liknande. Ska du montera 8" i dörrarna så får du nog lägga en del tid o material på att förstärka dörrsidan med glasfiber och bygga stadiga bafflar ( monteringsringar) att fästa basarna i. Och givetvis vibrationsdämpa dörrarna för att slipp en massa skrammel. Blir ju ingen killerbas men det blir ju djupare bas än mde6´5or som sittre som original.

Theo
3 augusti 2005 · 859 Inlägg

Skall du köra med 8or, så rekommenderar jag att u bygger lådor i dörren annars lär det bli svårt att få bort vibrationerna. Jag skall själv ge mig på det snart:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang