5662
Sök

Mysko fel på Bilstereo

It's time to nut up, or shut up !
181 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Tjenare , nu har jag ytterligare ett rolig och konstigt elfel på bilen ! Fast denna gång tror jag stereon fått en köldknäpp, det är såhär att när jag EJ har på stereon på så aktiveras slutsteget, när jag sätter PÅ stereon så stängs steget av.

Och det är inget feldraget eller kablage som kan ligga emot nåt annat, och till stereon har jag använt bilens ISO kablage.

Någon som kan ha en aning vad som är knas ?

tysk.
592 Inlägg
24 januari 2010
Kolla över remotekabeln? smile

181 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Wiechert skrev:
Kolla över remotekabeln? smile

Yesbox ! Sitter där den alltid suttit.

och inga avskalade kablar som ligger emot metall eller dylikt.

tysk.
592 Inlägg
24 januari 2010
Det går ju alltid koppla remoten till något annat.
Men det är väl inte lösningen på ditt problem. Har du haft tidigare problem med stereon och kablage?

43 Inlägg
24 januari 2010
Alltså så startar steget när du startar bilen? och när du då sätter på sterion så stängs remoten av?

Min sluta funka helt på remoten nu i vinter, så då fick jag koppla över en strömbrytare ist.
Pröva att dra ur strömmen till sterion så kan kanske nollställer sig, evntuellt lägg in den på nått element:)

181 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Bergqvistt skrev:
Alltså så startar steget när du startar bilen? och när du då sätter på sterion så stängs remoten av?

Min sluta funka helt på remoten nu i vinter, så då fick jag koppla över en strömbrytare ist.
Pröva att dra ur strömmen till sterion så kan kanske nollställer sig, evntuellt lägg in den på nått element:)

Tvärtom, när stereon är avstängd så slås steget på, men när stereon startar slås steget av.
Får ta in den på ett element och se om han kanske funkar sen wink

Wiechert skrev:
Men det är väl inte lösningen på ditt problem. Har du haft tidigare problem med stereon och kablage?

Har aldrig haft problem förut, hade en äldre stereo av samma märke, som funka galant, men tröttnade på att jag inte kunde ha MP3 skivor så jag bytte ut den till en nyare.

tysk.
592 Inlägg
24 januari 2010
Bobzilajnen skrev:
Bergqvistt skrev:

Tvärtom, när stereon är avstängd så slås steget på, men när stereon startar slås steget av.
Får ta in den på ett element och se om han kanske funkar sen wink

Wiechert skrev:

Har aldrig haft problem förut, hade en äldre stereo av samma märke, som funka galant, men tröttnade på att jag inte kunde ha MP3 skivor så jag bytte ut den till en nyare.

Är du hundra på att du satt remoten på rätt kabel?

2 914 Inlägg
24 januari 2010
prövat döda stereon helt (ta bort all ström som går till stereon) tongue

181 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Wiechert -  Helt hundra , satt på remotekabeln.

Kalle_Kalle - Skall prova detta och se om jag får någon framgång !

ljudfantast
1 372 Inlägg
24 januari 2010
om du kopplat remoten till den vanligtvis blåa kabeln med vit strimma i från isokablaget så ska steget absolut inte får remotespänning när stereon är av, och ska alltså inte kunna slås på. Det är skillnad på remote och remote på vissa stereos, vad har kabeln du kopplat remoten på, för färg?

181 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Är på den blåa Kabeln, funkade i min förra 9000, har alltså skalat kabeln för automat antenn och för steget så dem går på samma kabel.

tysk.
592 Inlägg
25 januari 2010
Är väl bara att mäta och se om de går ström i kabeln när stereon är på. Är det inte så har du kopplat fel smile

Sök