Blåbär ska köpa huvudenhet. Help wanted!

newberg
26 januari 2010 · 17 Inlägg

Vad är skillnaden mellan den Alpine du länkade till och denna?
http://www.mds.se/sv/product/4219/Alpine-CDE111RM
Vilken är att föredra och varför?

Victorduvet
26 januari 2010 · 395 Inlägg

Pioneer DEH-P5100UB har jag själv haft. 

Den är snygg, funkar bra och har bra ljud.  Kör på den. jag tror inte du blir missnöjd.  funderar själv på att köpa en sån igen smile

BMW 520 (1992)
Roger-T Europamästare i Billjud.
26 januari 2010 · 186 Inlägg

newberg skrev:
Okej, tack för svaren. Ni som har Kenwood 8044, vad är det som gör den så bra?
Kommer jag kunna tillgodose mig alla finesser och funktioner på den då jag  egentligen bara vill ha en spelare som låter så bra som möjligt för två lax (plus iphone kopplingen då)?

7644an är samma fast utan Blåtand. riktigt bra maskin och vi hör bara positiv om den.

http://www.ljudstudion.se/kenwood-kdcw7 … -2650.aspx

newberg
26 januari 2010 · 17 Inlägg

Tack, bra tips! Den skulle ju kunna va nåt förstås.

Har kommit på en ny tanke som jag tänkte att ni skulle få grubbla kring.
Som jag skrev i början så är det ju basen som saknas i ljudet, finns verkligen INGEN bas.
Är alltså inte ute efter en fet baslåda i skuffen utan ett smidigare alternativ.
Till min fråga, Skulle det vara ett bättre alternativ att köpa fyra högtalare av bättre kvalitet som kan spela hyfsad bas eller ska man köpa någon såndär aktiv baslåda som får plats under sättet. Biltema ska tydligen ha en sån som ska låta okej. Va tror ni?

stahre
26 januari 2010 ·

Om du inte får in 6,5" högtalare runt om som drivs av ett steg så skulle ja säga att det är ett bättre val med en liten låda under sätet eller liknande. Den på biltema låte rokej faktiskit, fast finns ju bättre saker. Hur mkt får de kosta?

michieff ljudfantast
26 januari 2010 · 1 372 Inlägg

min röst går på ett par DLS 7X10or som du sätter i lådor (tätar och dämpar runt), det får fart i "fylligheten" i ljudupplevelsen

edit: då på steg förstås

Senast redigerat av michieff (26 januari 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang