Känslighet för larm, Volvo.

Retepoj
25 januari 2010 · 664 Inlägg

Jag är INTE kunnig på larm, därför kan ni utesluta att jag är en biltjuv i alla fall, har ju inget att göra med detta, men ändå, (är övertrött) tongue...

Men själv sitter jag med en Volvo 850 - 94 med original larm. Går det att ställa in någon sorts känslighet för det larmet?

norpan1
25 januari 2010 · 1 043 Inlägg

Nej det tror jag inte, vad är problemet?

VW_67
25 januari 2010 · 446 Inlägg

menar du känslighet på glaskross-sensor eller kaross-svängning?

har inte satt mig in i gamla 850 larm, så jag är inte säker på vilka givare dom använder sig av.. men allt går om man vill wink

Retepoj
25 januari 2010 · 664 Inlägg

norpan1 skrev:
Nej det tror jag inte, vad är problemet?

Nej, det är inget problem alls faktiskt, utan var mest nyfiken om det fanns olika steg man kund välja på något sätt smile.

Jonnsard
25 januari 2010 · 458 Inlägg

På 850s original larm är det bara att plocka bort blinkersen så slutar larmet att fungera.
Detta är nåt jag hörde av min farsa när jag köpte min gamla 850 och undrade varför dom var så dyra i försäkring jämfört med s70.

Kunskap är menat för alla, men upp till var och en hur man använder den.

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Xuri One Man Clan
25 januari 2010 · 4 287 Inlägg

Jonnsard skrev:
På 850s original larm är det bara att plocka bort blinkersen så slutar larmet att fungera.
Detta är nåt jag hörde av min farsa när jag köpte min gamla 850 och undrade varför dom var så dyra i försäkring jämfört med s70.

Kunskap är menat för alla, men upp till var och en hur man använder den.

visa gärna källa på de där...
du tror inte volvo hade återkallat bilen om fallet varit sådant ?

tror du snålsvenssons hade vågat ha stereo i sina 850is om de varit så lätt å komma in å sno grejerna?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Junk
25 januari 2010 · 286 Inlägg

Xuri skrev:

Jonnsard skrev:
På 850s original larm är det bara att plocka bort blinkersen så slutar larmet att fungera.
Detta är nåt jag hörde av min farsa när jag köpte min gamla 850 och undrade varför dom var så dyra i försäkring jämfört med s70.

Kunskap är menat för alla, men upp till var och en hur man använder den.

visa gärna källa på de där...
du tror inte volvo hade återkallat bilen om fallet varit sådant ?

tror du snålsvenssons hade vågat ha stereo i sina 850is om de varit så lätt å komma in å sno grejerna?

Finns väll miljoner med folk som inte har nå larm alls ändå har "stereo" eller är jag ute och cyklar?

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Xuri One Man Clan
26 januari 2010 · 4 287 Inlägg

QUICK1 skrev:

Xuri skrev:

Jonnsard skrev:
På 850s original larm är det bara att plocka bort blinkersen så slutar larmet att fungera.
Detta är nåt jag hörde av min farsa när jag köpte min gamla 850 och undrade varför dom var så dyra i försäkring jämfört med s70.

Kunskap är menat för alla, men upp till var och en hur man använder den.

visa gärna källa på de där...
du tror inte volvo hade återkallat bilen om fallet varit sådant ?

tror du snålsvenssons hade vågat ha stereo i sina 850is om de varit så lätt å komma in å sno grejerna?

Finns väll miljoner med folk som inte har nå larm alls ändå har "stereo" eller är jag ute och cyklar?

okej om du inte förstod vad jag menade får jag väl förklara att de var ett skämt...
bilar som är lätta å göra inbrott i dom blir utsatta för de. om volvo varit så lätt å ta sig in i hade dom åtgärdat de.

De är bara i gone i 60 seconds som man tar å knäcker baklyset för att ta sig förbi larmet...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Junk
26 januari 2010 · 286 Inlägg

Nej dom har faktiskt helt rätt i vad de säger. ingen konst alls att ta sig in i en 850. På skolan här så öppnade fordonsläraren Bilen igenom blinkersen. kortslöt kablarna sen ploppade centrallåset upp. Så så är det! Finns alltid genvägar förbi larm antingen svårt eller väldigt enkelt!

Jag bryr mig inte nå hur mycke ni skriker på mig över detta.. För så lätt var de på just den modellen!

smile

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang