Lysande sidoblinkers som blinkar

J_Westerholm Smed
22 januari 2010 · 12 Inlägg

Klipp av pluskabeln till positions ljuset och skarva en ny kabel till jord på sidoblinkersen men ta bort den befintliga jord kabeln till blinkersen då får sidoblinkersen dubbel plus

Då blinkar det buss??

Har jag fattat det hela rätt hmm ??

Eller hur löser man det??

Tacksam för svar MVH Jocke

Senast redigerat av J_Westerholm (22 januari 2010)

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
22 januari 2010 · 991 Inlägg

japp du ska skall alltså ha dubbla pluskablar till sidoblinkersen , en från parkeringsljuset och en från matningsström från blinkersen.  plusen från parkljuset ska alltså sitta på jordkabeln till sidoblinkersen.

//Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Jeppa90
22 januari 2010 · 60 Inlägg

Vad säger besiktningen? Måste väll kunna gå som positionsljus?

r3zz1 mulle mek
22 januari 2010 · 679 Inlägg

det är bara koppla ur den extra + kabeln man har dragit till jorden . man kopplar bara tillbaka jorden där den ska sitta o koppla ur extra + kabeln så  allt fuunkar som det ska sen efter besiktningen kopplar man om igen. lättast så. det är inte lagligt o ha så . och det är inte som med s40/v40 det dom bilarna  har, har ingenting med deras blinkers o göra det är separat.

klart man kan få igenom dom så men blinkersen ska inte blinka som bussblinkers funktionen  det  är en 2:a så gör  5 minuters jobbet o va säker på att dom inte ger en 2:a ist wink

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
J_Westerholm Smed
22 januari 2010 · 12 Inlägg

r3zz1 skrev:
det är bara koppla ur den extra + kabeln man har dragit till jorden . man kopplar bara tillbaka jorden där den ska sitta o koppla ur extra + kabeln så  allt fuunkar som det ska sen efter besiktningen kopplar man om igen. lättast så. det är inte lagligt o ha så . och det är inte som med s40/v40 det dom bilarna  har, har ingenting med deras blinkers o göra det är separat.

klart man kan få igenom dom så men blinkersen ska inte blinka som bussblinkers funktionen  det  är en 2:a så gör  5 minuters jobbet o va säker på att dom inte ger en 2:a ist wink

Ok ok det är så jag har det nu redan.. Men tänkte ha blinkers oxå å det är inte säkert det blir två på det inte i vimmerby iaf hehe...

J_Westerholm Smed
22 januari 2010 · 12 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
japp du ska skall alltså ha dubbla pluskablar till sidoblinkersen , en från parkeringsljuset och en från matningsström från blinkersen.  plusen från parkljuset ska alltså sitta på jordkabeln till sidoblinkersen.

//Emil

Oki kanoners!!! Då har jag fattat allting helt rätt smile tack så möe!!!

J_Westerholm Smed
22 januari 2010 · 12 Inlägg

Tack för alla svar!! big_smile

r3zz1 mulle mek
23 januari 2010 · 679 Inlägg

J_Westerholm skrev:

r3zz1 skrev:
det är bara koppla ur den extra + kabeln man har dragit till jorden . man kopplar bara tillbaka jorden där den ska sitta o koppla ur extra + kabeln så  allt fuunkar som det ska sen efter besiktningen kopplar man om igen. lättast så. det är inte lagligt o ha så . och det är inte som med s40/v40 det dom bilarna  har, har ingenting med deras blinkers o göra det är separat.

klart man kan få igenom dom så men blinkersen ska inte blinka som bussblinkers funktionen  det  är en 2:a så gör  5 minuters jobbet o va säker på att dom inte ger en 2:a ist wink

Ok ok det är så jag har det nu redan.. Men tänkte ha blinkers oxå å det är inte säkert det blir två på det inte i vimmerby iaf hehe...

dom lyser konstant sen när blinkers slås på så blinkar dom i form av bussblinkers funktionen.
klart den kan gå igenom besiktningen som jag sa tidigare men vrf chansa ?

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
23 januari 2010 · 1 418 Inlägg

Min mercedes har bussblinkers funktionen och går igenom utan problem smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
allenalle snickare
23 januari 2010 · 612 Inlägg

värför inte koppla på en switch som man sedan gömmer så när man har den i ena läget fungerar blinkersen som vanligt o sen när man har de i andra läget så fungerar den som en buss blinkers?

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
r3zz1 mulle mek
23 januari 2010 · 679 Inlägg

allenalle skrev:
värför inte koppla på en switch som man sedan gömmer så när man har den i ena läget fungerar blinkersen som vanligt o sen när man har de i andra läget så fungerar den som en buss blinkers?

en strömbrytare är ju bara för att bryta strömmen i ledningen slår du av strömmen med strömbrytaren så funkar ju inte blinkersen alls på sidan. finns nån sak som skiftar mellan plus och minus en sån är lösningen ifall man vill att det lyser konstant och funkar som vanligt utan bussblinkers funktionen.  dom är inte alls dyra och lätta att koppla in.

det här ämnet har vart uppe flera gånger, läste själv om det förrut.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
allenalle snickare
23 januari 2010 · 612 Inlägg

r3zz1 skrev:

allenalle skrev:
värför inte koppla på en switch som man sedan gömmer så när man har den i ena läget fungerar blinkersen som vanligt o sen när man har de i andra läget så fungerar den som en buss blinkers?

en strömbrytare är ju bara för att bryta strömmen i ledningen slår du av strömmen med strömbrytaren så funkar ju inte blinkersen alls på sidan. finns nån sak som skiftar mellan plus och minus en sån är lösningen ifall man vill att det lyser konstant och funkar som vanligt utan bussblinkers funktionen.  dom är inte alls dyra och lätta att koppla in.

det här ämnet har vart uppe flera gånger, läste själv om det förrut.

du kopplar ju jorden in till en switch "strömbrytare" så från switchen kopplar du jord på ena o sen den andra till parkeringens pluskabel,då får du om du har switchen i ena läget  får du vanligt blinkers o knäper du om den så får du ström från parkeringslyset så de blir de bussblinkers.

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
chevalillis bilmekaniker
23 januari 2010 · 131 Inlägg

jag borrade in dioder i mina skärmblinker så dom lyser konstant utan att inkräckta på blinkers funktionen och gick desutom igenom bilprovningen utan broblem.

J_Westerholm Smed
27 januari 2010 · 12 Inlägg

chevalillis skrev:
jag borrade in dioder i mina skärmblinker så dom lyser konstant utan att inkräckta på blinkers funktionen och gick desutom igenom bilprovningen utan broblem.

Det är ju nice tongue har funderat på det oxå

J_Westerholm Smed
27 januari 2010 · 12 Inlägg

Det finns ju ett annat sätt oxå men värkar krångligare å det är om man använder 12 volts diodrar i mellan kabblarna på något vänster eller höger då lyser de konstant å blinkar i takt som vanligt oxå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang