2413
Sök

Dra om, skarva Stereo kablar och ett par saker till, GOLF III

35 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Hej!
Ska flytta på stereon och sätta den längre ner. Tänkte även då skarva om sladdarna då dom fått stryk och spruckit på några ställen. undrar därför var man kan köpa en ny dosa som man kopplar kablarna i vill att det ska va så enkelt som möjligt och stilrent.

Undrar även om hur man kopplar Amperemeter, Oljetrycksmätare och Vacuummeter.
vad man behöver för grejer och liknande.
Skulle även bli glad om någon kunde beskriva hur man gör med alla grejer, skarva kan jag men just hur man kopplar dom andra sakerna.

Tacksam för svar

MVH David

16 197 Inlägg
29 januari 2010
vart ska du sätta stereon om man får fråga??

de enklaste viset att förlänga/flytta ISOkontakten e på följande vis:

*köp en ISO hona å en ISO hane sen skarvar du ihop me med rätt längd på bkablar till dit du ska flytta stereon sen e de bara att klicka i kabeln i bilens ISO samt stereons ISO.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

260 Inlägg
30 januari 2010
om du ska koppla in en amperemeter så ska den ligga i serie med det du ska mäta amperen på men beror på hur avancerad mätare du har finns med sensor också.

35 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Jag ska sätta den precis framför växelspaken så den blir lite gömd. där stereon är ska mätarna sitta tänkte jag. den som hade bilen innan mig hade gjort så att den klippt av Ström och den gula minnes sladden och kopplat dom brevid. Detta är liksom mitt demo projekt som jag ska hålla på med på fritiden, tänkte lägga upp alt imorgon när jag köpt grejer till det. så alla kan se hur en okunnig inom bil går till väga:P

evilaudio skrev:
vart ska du sätta stereon om man får fråga??

de enklaste viset att förlänga/flytta ISOkontakten e på följande vis:

*köp en ISO hona å en ISO hane sen skarvar du ihop me med rätt längd på bkablar till dit du ska flytta stereon sen e de bara att klicka i kabeln i bilens ISO samt stereons ISO.

35 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Det är biltema grejer, detta är som jag skrev till evil ett demo projekt bara så att jag ska prova och liknande. jag ska mäta från batteriet eftersom det verkar vara lite si och så med det tycker jag, har varit lite knasigt nu i vinter och jag införskaffa det i sommras, men har ett nytt som jag ska sätta in i den, dock så är det till en volvo 460 som bror min hade, vet ej om det kommer passa eller om det är fel watt eller liknande på det men ska kolla på det imorgon.

Muschke skrev:
om du ska koppla in en amperemeter så ska den ligga i serie med det du ska mäta amperen på men beror på hur avancerad mätare du har finns med sensor också.

Sök