11433
Sök

Rekomenderad lådvolym till PG Rsd 6,5"

1 634 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Någon som kan svara på detta? Vet att det finns en excel-fil hos n-core.se men jag har inte program till att läsa den.

Högtalarna kommer att sitta lätt vinklade i hatthyllan med separata slutna lådor. Frågan är bara vilken volym på lådorna man bör ha.

mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (22 september 2006)

Numera Saab 9-5 Aero -00

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2006
andreas_gbg_ skrev:
Någon som kan svara på detta? Vet att det finns en excel-fil hos n-core.se men jag har inte program till att läsa den.

Högtalarna kommer att sitta lätt vinklade i hatthyllan med separata slutna lådor. Frågan är bara vilken volym på lådorna man bör ha.

mvh Andreas

Du har manualen antar jag, kolla där, där finns varenda parameter du behöver.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 634 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Ok. Jag har inte packat upp prylarna själv;) Inte jag som har dom eller skall ha dom. Bara jag som har valt ut alla prylar och skall installera. Får väl ringa och fråga han som har prylarna då.

//Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 631 Inlägg
22 september 2006
andreas_gbg_ skrev:

http://www.microsoft.com/downloads/deta … laylang=EN

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 634 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Ok, Tackar. MEn vilken av parametrarna är det som anger lådvolym? Vas? 12 liter verkar vara mycket för en 6,5:a.
Har aldrig läst eller förstått mig på detdära. Det har jag alltid låtit andra ordna tongue

mch Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 631 Inlägg
22 september 2006
Nej, inte VAS. Lådvolym står inte bland T/S-parametrarna. Den får man räkna ut beroende på vilken frekvensgång man vill ha.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 634 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
Okej. hehe. Jag laddade ner probox 2000 nu, men jag har inte lyckats fatta hur det fungerar wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 september 2006
andreas_gbg_ skrev:
Okej. hehe. Jag laddade ner probox 2000 nu, men jag har inte lyckats fatta hur det fungerar wink

Sök på WINISD istllet. Hos linearteam.

Mycket bättre!

Testa med en sluten på runt 20L först, Du skall helst inte ha nån peak eller dip, utan frekvenskurvan skal vara rak ner tills det börjar rulla av.

mvh Jonas

1 634 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
20liter, per element eller totalt?
Gjorde färdigt hattyllan igår kväll. Blev en 20liters låda med en skiljevägg. Så 10liter slutet / högtalare. Idag skall vi koppla in slutsteget och testa, sedan fortsätta med baslådan, som vi tyvärr fick lite strul med igår.
Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
24 september 2006
andreas_gbg_ skrev:
20liter, per element eller totalt?
Gjorde färdigt hattyllan igår kväll. Blev en 20liters låda med en skiljevägg. Så 10liter slutet / högtalare. Idag skall vi koppla in slutsteget och testa, sedan fortsätta med baslådan, som vi tyvärr fick lite strul med igår.
Mvh Andreas

Det var per element jag menade, men testa med 10 du så vet du hur det låter.

mvh Jonas

Sök