10813
Sök

Villka högtalare till villka sladdar på stereon?

908 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
tja undra en sak. hur vet man till villka sladdar man ska koppla diskanterna till och högtalarna till ? har sladdar så jag kan koppla in 4 hötalare på min bil stereo men ingen manual till den. kvittar de villken färg högtalare/diskanter är inkopplade till ? eller e de  tex  blå sladd till diskanter och grön till bas
för tycker mina diskanter låter inget bra så undrar om de kan va kopplade till en sladd som e för bas`?

tack för svar smile

908 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Se till att diskanterna får en filtrerad signal annars får du snart köpa nya. Vad har du för stereo?
davidklang skrev:
tja undra en sak. hur vet man till villka sladdar man ska koppla diskanterna till och högtalarna till ? har sladdar så jag kan koppla in 4 hötalare på min bil stereo men ingen manual till den. kvittar de villken färg högtalare/diskanter är inkopplade till ? eller e de  tex  blå sladd till diskanter och grön till bas
för tycker mina diskanter låter inget bra så undrar om de kan va kopplade till en sladd som e för bas`?

tack för svar smile

kan inte modellen utantill kan se imorgon e iaf en panasonic

908 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Dessa färger är mer eller mindre standardfärger på europasålda apparater:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/710559_hfskqu.jpg

oki tack ska se imorgon hur  jag har de om de är likadana kablar smile

908 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jodå, på en Panasonic så är de det. Fast kontakten i maskinen är inte likadan, men färgerna stämmer.

oki smile några tips på när man kopplar in det för att få ett bra och rent ljud ?

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 januari 2010
1. du bör ha ett delningsfilter till diskanter
2. Med stereons förstärkare så får du varken ett bra och rent ljud.

Men om du ändå vill köra dina element till stereon så kan du koppla diskanterna och midbasarna på varje sida fram till samma kanal (bara diskanterna har en delning). Det kommer inte låta speciellt rent eller bra men det är ett alternativ.

Sök