5662
Sök

Hjälp men prissätning av arbetsbil som ska säljas.

3 182 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
har fått i uppdrag av min arbetsgivare att sälja en firmabil men jag vet inte hur jag ska värdera den då den går under kategorin byggarbetsbil. bilen i fråga är en gul vw caddy 1,4l 2002 8v med ca 26tusen mil på mätaren bilen går bra och startar alltid hel o fin inuti med ac som skicket är okänt på främre röret är av o måste svetsas eller bytas. motor lampan började lysa samtidigt som avgaset gick av. hur värderar jag denna bil letade på blocket men hittade igen med dom milen på mätaren.

tratt
353 Inlägg
31 januari 2010
Man har ju alltid någon uppfattning vad en bil säljs för, som du säger fanns det ingen med milen på mätaren, då sjunker ju priset jämfört med de bilarna. Mitt råd är att börja högt, dvs de priset du vill, med prutmån, annars är de ju bara sänka successivt tills någon nappar.

1 482 Inlägg
31 januari 2010
Kollegans kusin köpte en fd arbetsbil. En caddy 00a tror jag det va. 7000kr gav han, endast avgassystemet behövde bytas sen va den nybes.

Lite bucklig o sådär men den gick bra.

BLT Service
Theracords Music Label

3 182 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Noxxer skrev:
Kollegans kusin köpte en fd arbetsbil. En caddy 00a tror jag det va. 7000kr gav han, endast avgassystemet behövde bytas sen va den nybes.

Lite bucklig o sådär men den gick bra.

oki tror inte det finns en buckla nån stans på bilen bara nån pytteliten rost fläk funderar på att sätta ut den för 15k. med 1år gamla åretrunt däck monterade.

Sök