5252
Sök

Någon som vet var bränslepumpsrelät sitter på Volvo 264GLE?

1 785 Inlägg
16 januari 2010
Trådstartare
Jag misstänker att ägarna innan har klipp bort kontaktstycket där relät ska sitta. Stämmer det att relät sitter på vänster sida om mittkonsolen brevid blinkersrelät?

Bilprovningen godkänner att man kopplar spänning direkt till pumpen via enbart en manuellbrytare men jag vill helst ha den säkra brytande funktionen att pumpen stannar när motorn stannar.

Placeringen bör väl vara den samma som på andra Volvo 240 med elektrisk-bränslepump

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

21 761 Inlägg
16 januari 2010
Det bör sitta på vänster sida någonstans, men däremot är jag osäker på färgen. Enligt Haynes så hade årsmodellerna innan 1979 ett "vanligt" relä med 4 st utgångar (eventuellt dubbla stift på nr 87), från 1979 och framåt sitter det relä med 6 st utgångar och brukar vara grönt. smile

1 785 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det bör sitta på vänster sida någonstans, men däremot är jag osäker på färgen. Enligt Haynes så hade årsmodellerna innan 1979 ett "vanligt" relä med 4 st utgångar (eventuellt dubbla stift på nr 87), från 1979 och framåt sitter det relä med 6 st utgångar och brukar vara grönt. smile

Följer man ledningarna från säkring nummer 7 går de upp i kabelhärvan så de verkar gå till mitt konsolen. Jag får mäta mig fram tills jag hittar.
Senast redigerat av dbjanoz (1 februari 2010)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök