5128
Sök

Konvertera äldre stereo till ISO fick lite problem

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Har en äldre Sony XR-U66ORDS som ska konverteras till iso-kontakt. tongue

Då jag saknar manualen och inte lyckats hitta nån på nätet gjorde jag ett eget kopplings schema enligt bild
Problemen är dessa:

1 Har ingen uppgift på var i iso-kontakten remote kabeln ska vara, satte den temporärt i A 1
2 Jagat mig blå efter kabelskor. Hittar inga, vill ha så få skarvar som möjligt i ledningarna dessutom är   
  det är MYCKET trångt där enheten ska vara. mad
3 Löser sig så fort jag skottat fram bilen: B + direkt på Opel verkar vara nån annanstans har ingen ström 
   till b-up minnet

Blir väldigt glad om nån kunde hjälpa mig att hitta kabelskor så jag kan slänga kassettadaptern till freestylen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105963/851943_xlospc.jpg
Sony iso-schema

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

ljudfantast
1 372 Inlägg
3 februari 2010
2. Du bör löda kablarna och sätta krympslang över. Det är det bästa sättet att skarva kablarna. Använd lödkolv.

EasyCarbon
173 Inlägg
3 februari 2010
Antingen gör du som "michieff" föreslår, vilket är att rekomendera, eller så köper du kabelskor på biltema, claes ohlson, elfa osv osv tongue

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Det är ISO kontaktens kabelskor jag letar efter! Ska bygga om stereon till det!
Köpte ett biltema universal och började peta upp pressningarna men de flesta rök av

Har provat med lödade skarvar men det blir för styvt får inte in stereon helt kablarna kläms mot fläkttrumman
Med en iso till opel adapter och en modern stereo med cd fick jag bara in eländet halvvägs och sonyn är djupare!

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

1 785 Inlägg
3 februari 2010
Q-less skrev:
Har en äldre Sony XR-U66ORDS som ska konverteras till iso-kontakt. tongue

Då jag saknar manualen och inte lyckats hitta nån på nätet gjorde jag ett eget kopplings schema enligt bild
Problemen är dessa:

1 Har ingen uppgift på var i iso-kontakten remote kabeln ska vara, satte den temporärt i A 1
2 Jagat mig blå efter kabelskor. Hittar inga, vill ha så få skarvar som möjligt i ledningarna dessutom är   
  det är MYCKET trångt där enheten ska vara. mad
3 Löser sig så fort jag skottat fram bilen: B + direkt på Opel verkar vara nån annanstans har ingen ström 
   till b-up minnet

Blir väldigt glad om nån kunde hjälpa mig att hitta kabelskor så jag kan slänga kassettadaptern till freestylen

http://www1.garaget.org/gallery/archive/105963/851943_xlospc.jpg
Sony iso-schema

Remote styrning hittar du på A5

A4 ska vara permanent spänning på från B+.

1.5mm2 kabelskor hittar du på t ex Mekonomen.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök