6543
Sök

Stereo kontakt till volvo 940

178 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
Har letat med hittar inget.

Har köpte mej en 940 91:a med original kasset/radio. Klart man inte kan åka runt med det, så köpte mej en Jvc stereo+iso kabel. Plugga in och dunka cd-skiva tänkte jag. Joooo men tjena.
Ena kontaken får jag in, ström kommer fram och stereon hoppar igång. Sen är det bara högtalare som fattas. Den vänstra på instrumentbrädan låter men annars är det helt dött i resterande 5 högatalre som sitter i bilen.

När kassetradion satt i så funka allt som de skulle.

Vad är problemet? Sitter det en kontakt gömd nånstans som går till dom andra högtalarna?
Tycker det är skumt att en funkar men inte resten.
Hittade två små kontakter med massa kablar, men har ingen större lust att börja klippa i dom när man inte vet vad dom är till för nåt.

3 187 Inlägg
3 februari 2010
turbojeppe skrev:

Har köpte mej en 940 91:a med original kasset/radio. Klart man inte kan åka runt med det, så köpte mej en Jvc stereo+iso kabel. Plugga in och dunka cd-skiva tänkte jag. Joooo men tjena.
Ena kontaken får jag in, ström kommer fram och stereon hoppar igång. Sen är det bara högtalare som fattas. Den vänstra på instrumentbrädan låter men annars är det helt dött i resterande 5 högatalre som sitter i bilen.

Vad är problemet? Sitter det en kontakt gömd nånstans som går till dom andra högtalarna?
Hittade två små kontakter med massa kablar, men har ingen större lust att börja klippa i dom när man inte vet vad dom är till för nåt.

testa att sätta i den gamla igen, kolla om alla funkar då.
det kan ju ha hänt något vid bytet.

178 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Ja, det fattas typ en högtalarkontakt? Ska åka och kika på brl, där fanns det nån pryl som hette Radiomobile PC2-37-4. Det liknar mer mina kontakter, så får se om det hjälper smile

178 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Det va ju bara att riva ner kåpan under ratten/vid knäna.. Så fanns det en kontakt. problemet löst. smile

1 785 Inlägg
3 februari 2010
turbojeppe skrev:

Skulle tro att med original kassett radio var den koppla till ett slutsteg som sitter under instrumentpanelen. Tag bort underpanelen och se om du hittar det svarta slutsteget som mäter ca 12 x 15 x 5 (CM). Vänster panel högtalare verkar vara direktkopplad till ditt ISO kabelage. Troligen så även höger men där kan du ha något annat fel.

Original slutsteget ansluts med en DIN anslutning som ser ut såhär http://www.hmarkstrom.se/images/DIN_kontakter.gif

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök