Xenon från vvme

Infinitum
29 januari 2010 · 17 Inlägg

Hejsan alla bilälskare!

Det är nämligen så att jag ska köpa xenon-kit på www.vvme.com till min bil
jag har en toyota yaris -05 med H4 lampor.

nu till frågan, det finns så hiskeligt många HID-kit så jag vet inte riktigt vilken typ jag skall ha,
är det någon där ute som kan upplysa mig eller hjälpa mig vilken sort jag skall ha eftersom det finns typ 4 olika?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
29 januari 2010 · 6 170 Inlägg

Du ska ha H4 b-xenon om du bara har en lampa för både helljus och halvljus.

Finns det H4r så ska du ha det om du har vanliga reflektor-lyktor utan projektor.


Och sen rekommenderar jag dig att söka på forumet, just denna frågan är extremt vanlig här och lär ha besvarats ett par hundra gånger redan wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Infinitum
29 januari 2010 · 17 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Du ska ha H4 b-xenon om du bara har en lampa för både helljus och halvljus.

Finns det H4r så ska du ha det om du har vanliga reflektor-lyktor utan projektor.


Och sen rekommenderar jag dig att söka på forumet, just denna frågan är extremt vanlig här och lär ha besvarats ett par hundra gånger redan wink

jojo jag ser det men ingen tråd ger något riktigt svar känner jag. Jag förstår att jag skall ha bi-xenon dock efter det kommer det 4 olika allternativ:

1-Standard
2-Slim
3-55w
4-24v (Fast detta är uteslutet då jag har 12V batteri i bilen)

Vilket av dem skall jag då ha?
Hittar inte h4r, men är det stor skillnad eller, hu funkar det får inte riktigt något grepp över detta

Rock-Star
29 januari 2010 · 2 982 Inlägg

ta standard om det är till halvljuset eller dimljuset.
ta 55W om det är till helljuset.

Infinitum
29 januari 2010 · 17 Inlägg

Residence skrev:
ta standard om det är till halvljuset eller dimljuset.
ta 55W om det är till helljuset.

Det är till halvljuset jag skall ha alltså, men det fungerar väl till heljuset med eller? elle det kanske inte blir lika effektivt när man använder sig utav bi-xenon?

Hittade även denna länken det är samma xenon-kit dock några dollar billigare tror ni detta funkar också:
http://www.mydepots.com/normal-hid-kit-bixenon-p-3.html

eller ska man köra på H4 bix standard kitet från vvme?

Senast redigerat av Infinitum (29 januari 2010)

Infinitum
30 januari 2010 · 17 Inlägg

Någon som kan svara?smile Jag vill beställa så fort som möjligt!

Senast redigerat av Infinitum (30 januari 2010)

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
30 januari 2010 · 3 180 Inlägg

tänk på att det inte kommer gå igenom besiktningen bara.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Infinitum
30 januari 2010 · 17 Inlägg

NITROUS skrev:
tänk på att det inte kommer gå igenom besiktningen bara.

Det vet jag redan hur jag skall lösa, men det är inte frågan!

funkar standard paketet både till hel och halvljus, jag antar att det är så eftersom kitet är bi-xenon eller?
men meningen är att det ska användas till halvljuset dock vill jag att heljuset också skall funka med xenon, blir det sämre eller hur blir det`?

henke_99 Offroad Racing
30 januari 2010 · 3 122 Inlägg

Ett bi-xenonkit funkar som original h4-lampa (fast annorlunda tongue ), det är alltså både hel och halvljusfunktion på det.

På vissa bilar funkar det inte att sätta i xenon, ljusbilden blir helt fel och man får sämre ljus än med halogenlamporna, framför allt på helljuset. Så var det på brorsans astra, han bytte tillbaka till halogen. Själv kör jag med vvme:s bixenon i både kadetten och golf 3:an jag har som vinterbil, funkar fint.

Senast redigerat av henke_99 (30 januari 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Infinitum
30 januari 2010 · 17 Inlägg

henke_99 skrev:
Ett bi-xenonkit funkar som original h4-lampa (fast annorlunda tongue ), det är alltså både hel och halvljusfunktion på det.

På vissa bilar funkar det inte att sätta i xenon, ljusbilden blir helt fel och man får sämre ljus än med halogenlamporna, framför allt på helljuset. Så var det på brorsans astra, han bytte tillbaka till halogen. Själv kör jag med vvme:s bixenon i både kadetten och golf 3:an jag har som vinterbil, funkar fint.

henke

Okej gött henke nu gav du mig svar på det jag behövde, men det är en fråga som fortfarande är obesvarad
och det är följande, ifall jag vill ha dem funktionerna du nyss nämt skall jag då köpa Standard H4-3(9003) Bi-Xenon HID Kit paketet`? Alltså är det standard eller är det 55w, eller slim paketet man skall köpa?

henke_99 Offroad Racing
30 januari 2010 · 3 122 Inlägg

Alla dom där har samma funktion, 55w ger mer ljus än 35w (ganska logiskt), men när man har det i halvljuset så bör man ha i åtanke att 55w bländar mer än 35w. Det blir ju alltid en mängd spillljus som reflekteras åt "fel" håll och ju mer ljus som finns desto mer spill blir det ju oxå. Slimpaketet har som sagt oxå samma funktion på fast ballasten är kompaktare och lättare att gömma/montera på bilar med ont om plats.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Infinitum
31 januari 2010 · 17 Inlägg

henke_99 skrev:
Alla dom där har samma funktion, 55w ger mer ljus än 35w (ganska logiskt), men när man har det i halvljuset så bör man ha i åtanke att 55w bländar mer än 35w. Det blir ju alltid en mängd spillljus som reflekteras åt "fel" håll och ju mer ljus som finns desto mer spill blir det ju oxå. Slimpaketet har som sagt oxå samma funktion på fast ballasten är kompaktare och lättare att gömma/montera på bilar med ont om plats.

Okej Tack för infon! har beställt ett standard H4 bi-xenon 6000k kit återkommer med hur det gick och bilder som visar skilldnaden hade gott så länge! big_smile

Thullen
31 januari 2010 · 1 653 Inlägg

skillnaden mellan standard och slim är att ballasterna är mindre i slim, lättare att gömma, annars samma funktion.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Infinitum
3 februari 2010 · 17 Inlägg

Så då var kitet levererat, kan nu rekommendera hemsidan då allt gick smidigt och enkelt dessutom fick man ett bra pris. Ska montera kitet så fort som möjligt återkommer med bilder snarast big_smile

LeafBox Lat Perfektionist
7 februari 2010 · 6 359 Inlägg

defect skrev:
http://gusline.com/index.php?c=176&p=424

Fortfarande billigare ifrån VVME.

Och vrf länkar du denhär sidan till alla hela tiden.
Reklam för din egen eller en kompis hemsida kanske?

Har sett dej länka till denna 2-3ggr nu bara idag.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang