7319
Sök

Tips och priser: Billjud Polo

74 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
Hejsan. Har köpt en Polo-99 och tänkte installera lite ljud.

Som det såg ut när jag köpte den satt en gammal blaupunkt CD i som jag bytte ut mot min sony. Problemet är att jag tror att båda högtalarna på vänstersidan går på samma kanal till CD- spelaren. Och samma på höger... Brukar det vara så? Vill ju att vardera högtalare ska få varsin kanal. svårt och fixa? Tänkte byta ut original högtalarna mot nya 6,5or samt 3,5or. tips?.. va kan det kosta att lämna in och få sjysst installerat?

Skräddarn säger nej

1 631 Inlägg
25 september 2006
Ny kabeldragning till högtalarna så är det fixat. Verkar vara nån klåpare där tidigare...  Så länge du talar om fram och bakhögtalare. Sitter alla fram är det naturligt att ha dem på samma kanaler.

Installation av fyra högtalare och nya kablar kostar nog 1500-2000 på en firma, lite beroende på hur mycket som måste rivas i inredningen.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

74 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
tack, men alla högtalare sitter fram.. en i vardera framdörr och en i vardera sida på instrumentpanelen.. kanske de ska va på samma kanal?

Skräddarn säger nej

1 631 Inlägg
25 september 2006
Trollmor skrev:
tack, men alla högtalare sitter fram.. en i vardera framdörr och en i vardera sida på instrumentpanelen.. kanske de ska va på samma kanal?

Ja... Troligtvis kopplade via ett delningsfilter. De andra två kanalerna på cdn har du till eventuella bakhögtalare.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

5 Inlägg
25 september 2006
det som ligger i dörrarna är vw orginal kitsystem på 6,5 och en diskant på 3,5/4 uppe på instrumentpanelen =S..de är kopplade genom ett delningsfilter så de ska vara på samma kanal.
det lättaste e ju att köpa nytt kitsystem, du behöver ju inte ens plocka ner dörrsidorna för att byta högtalare...

74 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
vet du något sjysst sådant?.. passar även 4" på instrumentbrädan?

Skräddarn säger nej

Sök