7061
Sök

Små lackskador på bilen - hur fixa?

194 Inlägg
26 september 2006
Trådstartare
Tjenixen!

Har ett "ful-problem" på min bil. Ovanför framskärmen på höger sida så finns det små lackskador. De är ca 3 mm i diameter, och går ner till grundfärgen.

När man stryker med handen över lacken så känns det att det är kanter vid skadorna.

Detta är ju hur träligt som helst. Hur gör jag för att få bästa resultat? Först antar jag att det gäller att slipa ner lite försiktigt, men sen? Är det vanligt spackel som gäller, eller är det något särskilt sorts spackel? Något särskilt slippapper? Ni kanske förstår? Är inte så haj på just lackering.

Enklast blir det väl om man sedan lackar hela framskärmen, eller hur? Då slipper man i alla fall de där otäcka färgskiftningarna..*ryser*

Men men. Har ni några bra tips? Seriöst menade tips tages emot tacksamt smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

1 453 Inlägg
26 september 2006
Psykdoktorn skrev:
Tjenixen!

Har ett "ful-problem" på min bil. Ovanför framskärmen på höger sida så finns det små lackskador. De är ca 3 mm i diameter, och går ner till grundfärgen.

När man stryker med handen över lacken så känns det att det är kanter vid skadorna.

Detta är ju hur träligt som helst. Hur gör jag för att få bästa resultat? Först antar jag att det gäller att slipa ner lite försiktigt, men sen? Är det vanligt spackel som gäller, eller är det något särskilt sorts spackel? Något särskilt slippapper? Ni kanske förstår? Är inte så haj på just lackering.

Enklast blir det väl om man sedan lackar hela framskärmen, eller hur? Då slipper man i alla fall de där otäcka färgskiftningarna..*ryser*

Men men. Har ni några bra tips? Seriöst menade tips tages emot tacksamt smile

Du måste lacka om hela skärmen för att det ska se bra ut, annars kommer du se stora skillnader i nyans. Jag lämnade in bilen idag på lackering av framskärm, kofångare och "hundben", kommer gå på ca 6000 kr men det är helt klart värt pengarna.

Sök