Ryggont och ryggbesvär. Hur gör du?

Bjare
9 februari 2010 · 945 Inlägg

pukan2 skrev:
använder spikmattan som säljs överallt funkar för mig.

Tron kan försätta berg.. roll

Det absolut bästa som någon också skrivit är att simma.
Värme och mjuka rörelser regelbundet ledar upp kroppen.
Dessutom bygger man diskret upp musklerna i ryggen i vattnet.

Simma kan man göra på många olika vis. Det jag själv föredrar är att simma och sitta i ångbastu!

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
M103
9 februari 2010 · 1 570 Inlägg

Jag hade ett tungt jobb tidigare med mkt lyft och dra pallar utan att egentligen vara byggd för det. Jag fick alltid ont på helgerna och semestern när musklerna inte var igång. 6 mån efter jag slutade på jobbet hade jag fortfarande problem med axlar och nacke.

Jag provade allt som apoteket hade att erbjuda, Voltarensalvan och Eoxtabletter funkade ibland. Tabletterna var ganska verkningslösa.

Fram med hantlarna och börja lyft. Jag hade ont i axlarna och lyfte ca 3-4x10 av några övningar och blev bra på rätt kort tid. Det enda som hjälpte. smile

http://www.sport-fitness-advisor.com/du … cises.html

Egemar AKC/pro street'r
9 februari 2010 · 16 Inlägg

Jag åker och simmar 3-5 ggr i veckan, efter flertalet häst och bilolyckor är det typ det enda som hjälper längre tid smile

Chevrolet Caprice "Custom Cupe" (1966)
Pontiac Catalina "Airplane 28" (1964)
Dubs I got Dubs!
9 februari 2010 · 2 423 Inlägg

Dricker mig redlös varje dag, det funkar för mig.

*ironi*

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Leo86
9 februari 2010 · 1 468 Inlägg

Bjare skrev:

pukan2 skrev:
använder spikmattan som säljs överallt funkar för mig.

Tron kan försätta berg.. roll

Det absolut bästa som någon också skrivit är att simma.
Värme och mjuka rörelser regelbundet ledar upp kroppen.
Dessutom bygger man diskret upp musklerna i ryggen i vattnet.

Simma kan man göra på många olika vis. Det jag själv föredrar är att simma och sitta i ångbastu!

kan juh simma för det kan nog de flesta men dock är det några år sedan då jag har blivit epileptiker o fått viss respekt för vatten .

För er som inte vet vad epilepsi är o tycker ja e en tönt som inte gillar vatten så är det okontrolerade kramper o att få det under vatten o vara medvetslös så är det ganska kört. därav jag inte kan simma så att säga. men ångbastu är skönt o man blir varm. jag brukar ta riktigt jävla varma duschar ibland o så lägga migner direkt i soffan efter för då försvinner smärtan för en halv timme en timme smile

Sarge
9 februari 2010 · 2 337 Inlägg

Styrketräning med fokus på rygg. I många fall handlar det om att bygga upp muskler för att hantera en börda som kroppen i nuläget inte klarar av. Det behöver ju inte handla om några 7 gympass i veckan, men två pass i veckan med fokus på rygg (självklart varvat med resten av kroppen) kanske kan vara något?

Annars kan du få låna mitt kroppsskydd 94/K med tilläggsplattor, vikt c:a 10.5 kg. Det är rätt bra statisk träning wink Plus att du blir jävligt skottsäker på köpet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang