5579
Sök

Hjälp med ljudsystem: Dödsmetal i Saab 900s 1990.

260 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Hejsan, skulle vilja ha lite hjälp med köp utav billjud.

Jag hade tänkt byta ut högtalarna och stereon i min Saab 900S 1990 mot något bättre. Jag lyssnar mestadels på dödsmetal/death metal och annan hård musik. Så jag har alltså inget behov utav att "basa högst" eller liknande utan är ute efter ett system med bra "djup och helhet." Jag kan tillägga att jag redan har ett par Kicker-högtalare för instrumentbrädan. Så mina frågor lyder:

1. Bör man peta i Kicker-högtalarna och köpa mer Kicker? Har ju även plats för 2st 6x9:or i hatthyllan original.
2. Vad ska man ha för stereo? Kravet är usb i fronten och gärna billig och prisvärd.
3. Behövs baslåda för mitt ändamål? Vilket slutsteg?

Jag skulle gärna vilja ha så prisvärda och "billiga" prylar som möjligt (behöver alltså inte vara det dyraste där du betalar 50% för märket.)

Tackar, Grotesk.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
11 februari 2010
Blekinge Bilradio
Sörbyvägen 9 Ronneby
Kör dit, förklara vad du vill anläggningen ska göra så löser Jimmy nåt till dig :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

260 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Frippe_L skrev:
Blekinge Bilradio
Sörbyvägen 9 Ronneby
Kör dit, förklara vad du vill anläggningen ska göra så löser Jimmy nåt till dig :-)

Hade tänkt något i den stilen men tänkte man kunde höra här också då det verkar finnas en del duktiga. Men hur är det med det förresten, du kanske inte vet men, är det Blekinge Bilradio eller DN Bilradio som gäller? DN verkar billigare men jag tycker man hör mera om Blekinge Bilradio. Avståndet är inga problem - bägge ligger nära till hands. Tack förresten!
Senast redigerat av Grotesk (11 februari 2010)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
11 februari 2010
Grotesk skrev:
Frippe_L skrev:
Blekinge Bilradio
Sörbyvägen 9 Ronneby

Hade tänkt något i den stilen men tänkte man kunde höra här också då det verkar finnas en del duktiga. Men hur är det med det förresten, du kanske inte vet men, är det Blekinge Bilradio eller DN Bilradio som gäller? DN verkar billigare men jag tycker man hör mera om Blekinge Bilradio. Avståndet är inga problem - bägge ligger nära till hands. Tack förresten!

Ja det är ju inte långt upp till DN heller. Har allri varit i den butiken dock så där kan ja inte hjälpa dig.

Jag gillar Blekinge Bilradio  och det gör nog du med även om inte Jimmy lyssnar på dödsmetal så förstår han ju va du eftersträvar iaf om du tar med dig musik dit och provlyssnar.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

260 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Jag litar på att han kan sin sak när det gäller billjud, hehe. Ja amn får nog ha med ett smakprov helt enkelt. Tack så mycket!

Sök