7210
Sök

Sätta igen antenn hål? tips på lösningar

1 112 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Har funderat på att ta bort min stora feta antenn å sätta en elektronisk i bakrutan men får lite problem med tanke på hålet som blir i karossen är ja tar bort antennen har sett typ runda blanka plattor med någon slags gummitätning runtom som jag tror används till det ändamålet men vet inte o det är bra eller vart man hittar dem. någon som har en länk eller ett bra tips på hur jag sätter igen hålet. gärna med någon form av kromad plugg eller nåt.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Jävel
2 018 Inlägg
11 februari 2010
Precis sånna kromade pluggar du pratar om finns på biltema smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
11 februari 2010
kromade pluggaran finns väll på mekonomen å lite sånna nadra bilvaruhus.. Kanske tom på Biltema. Borde ju funka aldeles utmärkt. Finns både kromade å svarta

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

9 108 Inlägg
11 februari 2010
Att lacka pluggen i bilens färg blir nog snyggast!

1 112 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Plankpojk skrev:

jasså! det var inte så farligt svårt å hitta dom med andra ord! är det enda lösningen eller finns de flera bra varianter? eller använder alla sånt när dom tar bort antenner?

16 197 Inlägg
11 februari 2010
Plankpojk skrev:

fast biltemas e helt värdelösa.. de blir ju gängpajj på dom direkt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

9 108 Inlägg
11 februari 2010
Jag spacklade igen hålet på min gamle Omega men det blir ju rätt dürt att lacka om bakskärmen för den sakens skull.. Sedan skulle jag svetsat istället för man kunde skymta hålet efter ett tag när spacklet satt sig men det såg bra ut ändå. Lätt att vara efterklok wink

1 112 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
sitter mycket krom på bilen för övrigt så tänkte att den inte skulle störa för mycket i krom

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
11 februari 2010
www.ninjagear.se säljer plåster i två olika storlekar, som borde täcka rätt så bra big_smile
Finns i fem olika färger.
http://www.tyskstuk.de/shop/prodgfx/15.jpg
Senast redigerat av SoL (11 februari 2010)

Sök