2852
Sök

Höjning av böter inom trafikväsendet!

238 Inlägg
26 september 2006
Trådstartare
Jag anser att de främst är ett sätt för polisen att hova in mer pengar, liksom 2000:- 10km/h nae, ska böter höjjas så ska de vara på andra våldsrelaterade brott så som våldtäckt misshandel m,m, fortkörning kan man göra av misstag då man blir fartblind och de är bl,a vanliga laglydiga människor som gör och då kan 2000 (minsta bötern) svida i plånboken... Detta gäller från och med  1 oktober 06, jag får kännslan av att polisen inte kommer göra annat en att "lazra" på folk

fan vi borde strejka!!!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 september 2006
mm men vad ska man göra åt saken?

Miklen
26 september 2006
Läste om detta på aftonbladet..där stog ju dom nya "priserna" .. Tyckte d va lite kul att på 30 å 50 sträcka så gav 0-10km/h för fort 2000 spänn i böter.. så allså om man kör 30 resp 50 där så får man allså ändå pröjsa 2000 spänn.. Bäst att ligga å köra i 20 å 40 så d inte blir några tolkningsfel från dom..

Ölbryggare
339 Inlägg
26 september 2006
En idé vore ju om alla så fort dom såg fartkontrollen åkte så sakta det bara gick och skapade feta köerna så det blev helt olidligt med hastighetsbevakning. Då skulle vi kanske kunna bli av med det...Iof skulle avsaknaden av kontroller förmodligen kosta massa liv å pengar för samhället, men jag tycker iaf idén va lite skoj...

238 Inlägg
26 september 2006
Trådstartare
Pepe skrev:
En idé vore ju om alla så fort dom såg fartkontrollen åkte så sakta det bara gick och skapade feta köerna så det blev helt olidligt med hastighetsbevakning. Då skulle vi kanske kunna bli av med det...Iof skulle avsaknaden av kontroller förmodligen kosta massa liv å pengar för samhället, men jag tycker iaf idén va lite skoj...

de ska jag fan börja med..ligga i 20 där de är 50 om jag vet att de är kontroll:P

Miklen
26 september 2006
Nackdelen e att då kan man få böter för vårdslöshet i trafik eller allmänfarligt beteende.. Hur dumt d än låter men man kan åka dit på att köra för långsamt smile

238 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Spjutski skrev:
Inrtessant vad alla har svårt med hastighetsbestämmelser och poliser. En liten fundering bara, hur ofta åker ni dit egentligen?? Jag har haft körkort sedan 2000 och aldrig åkt fast trots att jag i stort sett dagligen kör för fort.

Det gäller ju att använda insidan lite och bara gasa där det inte finns poliser eller människor man kan skada. De två hänger nämligen ofta ihop.

jag brukar bara ha lite blyfot på platser som jag har kontroll över, hitils har jag fått 3 böter inom 1 år

1. Åkte med angeleyes under skymning (typ som parkeringsljus 800:-
2 fortkörning körde i drygt 140 på 70 väg där de inte fanns en kotte då jag varav ut 2:an
  polisen klocka mig aldrig med laser utan tyckte bara de gick tok för fort.. fick 1000:- i böter
3 60 på 50 1000:-

9 108 Inlägg
27 september 2006
Spjutski skrev:
Inrtessant vad alla har svårt med hastighetsbestämmelser och poliser. En liten fundering bara, hur ofta åker ni dit egentligen?? Jag har haft körkort sedan 2000 och aldrig åkt fast trots att jag i stort sett dagligen kör för fort.

Det gäller ju att använda insidan lite och bara gasa där det inte finns poliser eller människor man kan skada. De två hänger nämligen ofta ihop.

Jag har heller aldrig åkt dit för fortkörning (sedan 01), ändå kör jag ständigt i en fart som passar mig (för fort).

Dom skulle haft det som i Finland.. Där boten bestäms efter hur mycket man tjänar..

Sök