6200
Sök

Nån här som har HTC mobil?

759 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Ska byta mobil om nån månad och kollar runt lite vad man ska ha....

Nu har jag en gammal SE då den jag köpte sist paja efter 6 månader sen fick den ligga och skämmas. Orka inte lämna in den på service då den paja konstant. Det var en SE K850i förövrigt...

Hur som helst har jag nu börjat kika på lite mer "high-tech" grejer tongue då man i grund och botten är lite prylnörd.

Kollat lite på HTC telefonerna och fastnat lite för HTC HD2... Nån på garaget som har en sån och kan berätta lite?

Annars har jag väl spanat lite åt en Nokia N97 om det kan va nått att ha?

Kommer väl inte göra så mycket mer än att ringa, sms:a, mms:a och surfa lite men det kan ju ändå va kul att ha lite "onödiga" saker att pyssla med om man får tråkigt smile

[Turbolover]

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 februari 2010
Inte göra mer än mess+surfa och roa sig (Appstore!)=iPhone.

HTC gör jävligt läckra telefoner, tyvärr är det Windows mobile i dem. Varken speciellt smidigt eller modernt, då är äppelluren bra mycket piggare och enklare även om den inte kan riktigt lika mycket smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
14 februari 2010
Nokia n900 is the shit. öppenkällkod = folk programmerar en jävla massa program. Fullt stöd för flash osv osv osv.

Snygg e den också

Peder DailyFresh

1 582 Inlägg
14 februari 2010
Köp en HTC med Android så kommer du garanterat bli nöjd big_smile tex så blev HTC Hero utsedd till årets mobil 2009 och även slog iPhone 3GS i testet.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
15 februari 2010
Rquired skrev:

HTC gör jävligt läckra telefoner, tyvärr är det Windows mobile i dem. Varken speciellt smidigt eller modernt, då är äppelluren bra mycket piggare och enklare även om den inte kan riktigt lika mycket smile

de lite dyrare HTC har android, inte win mob  =P
android är linux för mobil och ger användaren otroligt mycket större möjligheter att utforma telefonen som han/hon vill ha den än vad iphone gör, vad gäller apps så finns det inte lika många till android ännu, men just nu så finns det ca 30 000 olika gratis program och spel och ca 40 000 + om man räknar in de som kostar pengar...

edit: dessutom så klarar android av att köra flera appar samtidigt, har utbytbart minne (SDmicro) och utbytbara batterier, det som är mindre bra med heron jag har är kameran, men den suger även på iphone så det går väl på ett ut... iphone är bra men på tok för dyr jämfört med en hero i mina ögon...

edit2: och HTC HD2 är en grym telefon som definitivt inte kör win mobile =P
vill man dessutom programmera egna appar så är det lättare till android då dessa programmeras i java och inte i C++ som till iphone...
Senast redigerat av TS_quattro (15 februari 2010)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

4 001 Inlägg
15 februari 2010
HTC är nog den tillverkare som lyckats att få Win mobile att funka bäst.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

759 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Htc HD2 är en win mobile.... Även Htc Touch Pro 2 som jag kollat på kör win. Htc Tattoo och Hero är de som kör med Android. Så ska man hellre ha Android än Win då alltså i såna fall?

[Turbolover]

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
15 februari 2010
android ger dig ju större möjligheter att göra om telefonen som du vill, du kan ju titta runt lite på http://www.swedroid.se/ där finns en ganska utförlig lista över vilka telefoner som kör android, något som ser ganska intressant ut nu är ju Google Nexus One, hårdvaran är HTC och resten är google (och nej det är inget att spotta på, det var google som utvecklade android från början)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

759 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Okey.... Såg nu att det ska komma en uppföljare till Htc Hero i Mars som ska heta Legend... Får se om det kan va nått kanske.

[Turbolover]

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 februari 2010
TS_quattro skrev:
Rquired skrev:

de lite dyrare HTC har android, inte win mob  =P
android är linux för mobil och ger användaren otroligt mycket större möjligheter att utforma telefonen som han/hon vill ha den än vad iphone gör, vad gäller apps så finns det inte lika många till android ännu, men just nu så finns det ca 30 000 olika gratis program och spel och ca 40 000 + om man räknar in de som kostar pengar...

edit: dessutom så klarar android av att köra flera appar samtidigt, har utbytbart minne (SDmicro) och utbytbara batterier, det som är mindre bra med heron jag har är kameran, men den suger även på iphone så det går väl på ett ut... iphone är bra men på tok för dyr jämfört med en hero i mina ögon...

edit2: och HTC HD2 är en grym telefon som definitivt inte kör win mobile =P
vill man dessutom programmera egna appar så är det lättare till android då dessa programmeras i java och inte i C++ som till iphone...

Men HD2 har i alla fall enligt hemsidan WM6.5 smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

759 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Kollat lite filmklipp osv. på den nya uppföljaren till Hero som kommer i Mars. Ska vänta och se vad den hamnar i för prisklass jämfört med Hero. Mitt nuvarande abonnemang går ju inte ut förens 4 April så.

[Turbolover]

343 Inlägg
17 februari 2010
Har en HTC Touch HD och jag är helnöjd med den.. Ett år har jag haft den nu. smile

Sök