Tycker det låter dyrt med 2500 svart...
Liksom flera andra...
Åk till en verkstad istället och få kvitto på jobbet.
Tror att volvo kan göra det under det priset, då dom ju även har nice-price på delarna till 850 numer, + att det är som dom nyare, men mindre skit ivägen, så det kan gå undan då dom gör sånt hela tiden

Soderqvist skrev:
Bara en fråga, varför inte byta den själv?
Jag har bytt på följande bilar
Volvo 740 B230K
Nissan Micra 2 st 1.0L och 1.2L
Nissan Sunny 1.6SLX
Volkswagen Golf 2 st
Opel Omega A
Det är absolut ingen konst! Bara att byta remmen sen dra runt motorn med ett spärrskaft och tar det inte i så är det grönt! Så brukar jag göra iaf, dom framhjulsdrivna bilarna tar lite längre tid anars är det inget svårt alls, typ 2 - 3 timmar för en som inte gjort det förut
//Soderqvist
Jag har på ett halvår bytt på:
Volvo 740 B230F
Volvo 740 B234F
Volvo 240 B230A
Volvo 850 B5254 (tror ja de va)
Citroën C5 16v -05
Volkswagen Transporter 2,5 TDI
Volkswagen Caddy 1,9 TDI
Mistubishi L200 TD x2
Seat Toledo 1,6i
Ford Escort 1,6i
Och nu väntar en jävla renault med kamremsras.. Då blir det topplock med

Och visst är det ingen konst...
Men dom bilarna du tog upp är verkligen närmast det enklaste man kan få...
C5:an t.ex kräver specialvekryg för att låsa kammar och vev, då den helt saknar markeringar.
Transportern och Caddyn ska pumpen ställas med indikatorklocka, har man inte det är det extra noggrant...
Toledon är bara skit... Liksom de flesta bilar från samma concern (min åsikt!)...
Sen har ju en del bilar speciella spännare också som ska spännas med ett visst moment som en inbyggd visare visar... Och kom ihåg att du aldrig får använda verktyg för att få på remmen...
Volvosarna var bra, men bästa bilarna var L200:orna! Markeringar som nästan blinda kan se, och nästan lika gott om plats som 740, men inte lika rostiga bultar

Är BTW stor skillnad i svårighetsgrad att byta på en 850 och en 740 för de som inte vet..