8935
Sök

Tips på bluetoothmottagare och tips på hur man bör koppla

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Hej, har bortsett från min uppladdade 9000 även en NG 900 som vinterbil där det är på G med lite ljud i.

1. Söker efter en bluetoothmottagare så man kan streama från en lite mordernare telefon till en mottagare. Går att få aux-in via CD-växlarkabeln om man bygger lite själv så hade tänkt att man skulle streama till en mottagare och sen in i stereon.
Vill inte ha tips på någon billig china-spelare eller annan eftermaknads-spelare då jag ska ha kvar originalenheten, punkt!

2. Behöver lite tips på vad som blir bäst. Har ett Magnat Tribal 4 (och ett Tribal mono till basarna) som ska användas för att driva framsystem och ev även lite rear-fill.
Har även lite gamla skrot-steg liggande som skulle kunna driva rear-fill men fungerar på vad som blir bäst. Driva ett Amega Q-comp Gold-kit på ett steg som är säkrat till 80A så man har en kanal per högtalare och kör aktiv delning eller om man ska satsa på passiv delning och driva rearfill på kanal 3-4?
Kommer alt.1 att bara vilja döda högtalarna eller kommer alt 2 att ge för lite effekt till framsystemet?

3. Stödjer Nokia 5800 Xpressmusic funktionen att man kan både streama och kontrollera telefonen från en stereo som stödjer detta? I mitt fall min Hillman HDC-1820 som sitter i min röda 9000?

4. Vet att man inte får annonsera här och tycker någon moderator det är hemskt fel får ni komma med förmaningens långa finger. Söker iaf efter en C-buskabel till en clarion CD-växlare smile

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
18 februari 2010
3. Jag vet att kenwoods blåtands apparater stödjer dom funktionerna samt att det har en väldigt bra handsfree..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

BMW entusiast
579 Inlägg
18 februari 2010
1. http://www.sonyericsson.com/cws/product … &lc=sv
Funkar till i princip alla modernare telefoner, koppla in enheten i AUX ingång på stereon (CD-växlarkabeln i ditt fall) och anslut din telefon till enheten så har du en "trådlös AUX-kabel" i princip. Kostar ca 2-300:- smile

3. Dom flesta nya mobiler med bluetooth kan styras via ett bluetooth headset, alltså starta/pausa, stoppa, byta låt osv så telefonerna har ju stöd för det, resten är nog upp till stereon smile

Sök