9054
Sök

Efterlyses: VW Caddy 2007. Monteringsanvinsning för Dragkrok

4 506 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Hejsan!
Min morbror köpte sig en Dragkrok på skroten och lämnade in bilen till någon han kände för montering.
Men det verkar inte vara ordentligt gjort, Så jag skulle vilja efterlysa ett monterings häfte för detta.

Så vet du av dig att du har ett sådant, känner någon som har ett, eller känner någon som jobbar på VAG
så skulle han vara mycket tacksam för hjälp.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

Administratör
2 990 Inlägg
20 februari 2010
Kolla vem som tillverkat kroken och gå in på deras hemsida o kolla om det inte finns nån pdf på hur kroken ska sitta "brukar finnas"

En kopp av den svarta såsen...

4 506 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Tackar för tipset ska kolla upp detta. Jag tänkte ringa VW på måndag, men tänkte ge detta ett försök vilket kanske redan har gett resultat, Det återstår att se.

Trevlig helg // W

Kan du andas kan du dö.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
20 februari 2010

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

945 Inlägg
20 februari 2010
Dragkrokar monteras i princip likadant om det rör sig om just En bilmodell men olika märken på dragkroken.
Kör till Biltema och öppna förpackningen på deras dragkrok till en sådan bil du frågar om.
Be dom ta en kopia på monteringen och kör sen glad hem. Detta funkar, har gjort det Flera gånger.

Just bes. behöver ni däremot inte oroa er för därför idag får vilket pack som helst montera en dragkrok
på en bakgård och sen ge sig ut i trafiken och dra stora lass.  (läs; se upp)

Edit: Upptäcker du att dragkroken är inköpt från Biltema och talar om detta för en bilmekaniker
så kommer han att absolut väga hjälpa dig. Dom påstår att Biltemas dragkrokar trillar av.
Tyvärr, men det är dom som är idioter. Därför Biltemas dragkrokar tillverkas på exakt samma
sätt som dragkrokarna gör på Mekonomen, om det nu inte rör sig om en special-special-modell.

Bara så du vet.
Senast redigerat av Bjare (20 februari 2010)

Sök